Moje prvé cupcakes! :)

27 marca

Keďže už som mala stojan, tak som sa mohla pustiť do pečenia mojich prvých cupcakes. Chcela som to mať jednoducho odfotené na stojane. Recept je opäť americký a preložený do našich jednotiek. Trochu som si ho obmenila, podľa mojej chuti.
 
Vanilkové a citrónové cupcakes

Cupcakes
150 g masla izbovej teploty
150 g práškového cukru
3 lyžičky citrónovej kôry
2 väčšie vajcia
160 g polohrubej múky
1 a pol lyžičky prášku do pečiva
Štipka soli
60 ml mlieka
2 lyžičky citrónovej šťavy

Plnka:
100 g masla
150 g práškového cukru
Banánová, vanilková a čučoriedková aróma
Žltá, oranžová a červená potravinová farba

Na ozdobenie rôzne ozdoby (cukríky, oplátkové ozdoby, z marcipánu atď.)
Banán

Čas prípravy:  10 minút
Čas pečenia:  90 minút (1 várka trvá 30 minút)


Moja forma je na 6 ks a z tejto dávky mi vyšlo 15 ks.

Postup:
Formu si vyložíme  papierovými košíčkami a rozohrejeme rúru na 180 ⁰C.

V miske zmiešame maslo, práškový cukor a citrónovú kôru. Hmotu dobre vymiešame. Postupne pridávame celé vajcia, polovicu múky zmiešanej s práškom do pečiva a soľou, mlieko a nakoniec zvyšok múky. Hmotu dobre vymiešame.

Ja som si hmotu rozdelila do dvoch misiek. Do jednej som pridala vanilkovú arómu a do druhej som pridala citrónovú šťavu.

Košíčky naplníme do ¾ a dáme piecť na 30 minút. Ja som po 20 minútach do koláčika pichla špajdľou, ale piekli sa mi tých 30 minút.

Alt. 2: Košíčky naplníme do polovice, dáme na špičku lyžičky čučoriedkový džem a zakryjeme cestom tak, aby celkovo bol košíček naplnený do ¾.

Upečené košíčky necháme dobre vychladnúť a pripravíme si zatiaľ krém. Klasika – maslo vymiešame s cukrom. Keďže som to chcela mať veselšie, tak som si vymiešanú plnku rozdelila do troch misiek. Do každej z nich som pridala inú farbu a inú arómu. Oranžová a žltá boli banánové a červená bola čučoriedková.


Košíčky sú vychladnuté, krém vymiešaný. Nakrájame si banán na tenké kolieska. Koláčiku trošku zrežeme vrch a položíme na neho koliesko banánu.  My sme mali pol na pol, nemali sme všetky s banánom (aj preto, lebo zvyšné mali byť čučoriedkové, ale nakoniec sme si to rozmysleli). Plnku dáme do zdobiaceho vrecka a koláčik ozdobíme. Ja som pre uľahčenie na každú farbu miesto vrecka použila mikroténový sáčik, zdobiacim špicom som si prepichla rožtek. Po použití som ho vyhodila, špic umyla a išla na ďalšiu farbu. Takto som sa vyhla melírovanému vzhľadu, keby som dávala plnku za plnkou.

Nakoniec koláčiky ozdobíme.



Pôvodne sa mali položiť ešte do okrasných košíčkov, len boli trošku priveľké a boli v nich také stratené. Ale boli dobre a nám sa páčili aj takéto a to je hlavné. A aby som nezabudla, použité kvietky sú od Dr. Oetker - a na samom vrchu boli cukríková posýpka a kvietky z cukru z obchodu Sweet Decor v Hlohovci.

Myslím, že každý si to môže skombinovať podľa seba. My sme sa rozhodli pre takéto jarné kvietkové.

Pôvodný recept mám odtiaľto.

Tak príjemné maškrtenie!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.