Melírované vajíčka

02 apríla

Zo všetkých rôznych spôsobov ozdobenie vajíčok som si vybrala túto. Jednak som mala na ňu doma materiál a v druhom rade je to jednoduché a pomerne rýchle. Zvládne to aj dieťa, veď ja som ich prvý krát robila na výtvarnej výchove na základnej škole.
Sú k tomu treba výdušká (neviem, aký to má spisovný názov, ale my tomu hovoríme tak), lepidlo a perlovky ombré.


Použitý materiál:
  • Perlovky Ombré značky Puppets - Galantéria na Myjave (Centrum B)
č. 32 (ružová), č. 39 (červená), č. 72 (zelená), č. 56 (modrá)
  • Perlovky Ombré Primona - Galantéria na Špitálskej pri Dvoch levov (Bratislava)
č. 21162 (oranžová), č. 43272
  • Lepidlo (tuhé alebo na textil) - Kores, myslím, že je z Kauflandu. Som s nim nadmieru spokojná, mám ho už veľmi dlho a vôbec nezasychá.
  • Drevené alebo iné koráliky (v prípade stužkového alebo špajdľového variantu) - DaVinci, 1,99 €

Cenu perloviek si ale bohužiaľ nepamätám, mám ich už pár rokov. Ale teraz stoja v priemere 70 centov.

Len tak v košíku
Ja som zvolila len tieto prúžkované, ale v minulosti som si spravila aj panáčikov, alebo len s jednofarebnou perlovkou. Dajú sa spraviť len takto do košíka, alebo na stužke alebo napichnuté na špajdli (samozrejme, že tam treba nejakú zarážku, napr. korálik, ktorému dáme do dierky trocha sekundového lepidla, aby sa nezošmykoval.

Na stužke...
A na špajdličke...
A tu sú panáčikovia, ktorých som vytvorila ešte na spomínanej základnej škole. Z nostalgie ich stále používam na výzdobu. Pekne spolu  ostatnými špajdľovými :-o

Dovolila som si spraviť malý fotopostup. Ja viem, že je obyčajné obaľovanie vajíčka perlovkou, ale mám pár pripomienok.

Nachystáme si výduško, lepidlo a nitku. Na vrchol nanesiem tenkú vrstvu lepidla. Len na menšiu plochu, zbytočne by zasychalo a lepilo prsty. Nitku nestriháme, nechávame celé klbko.


Postupne začneme odmotávať. Nitku si jemne pritláčame.



Tu už vajíčko držím takto, lebo sa mi to začína horšie obalovať.


Keď vajíčko prechádza do druhej polovice, pritláčam nitku špajdlou. Vždy sa mi oddeľuje od predchádzajúce. Nesmiem ju ťahať, lebo by som podryla ostatné, muselo by sa to odlepiť a omotať znova.



Koniec pritlačíme a zvyšnú niť odstrihneme. V tomto prípade boli obe dierky oproti sebe :-o


Ale ak sa náhodou nezadarí, tak sa to dá obísť.


A keďže niekedy je treba sa pozrieť na pohyblivé obrázky, tak tu je ešte krátke video. nechtiac som si vymazala časť, kde mám záver obmotávania, hádam mi to odpustíte :-)


Pekný pondelok prajem! 


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.