Macramé: Uzlíkový stĺpcový náramok

24 septembra


V dnešnom príspevku vám predstavím ďalší typ uzlíkového náramku a to s uzlíkom do stĺpca. Prvý typ som vám predstavila v tomto článku.


Na tento typ ide oproti štvorcovému o niečo dlhšia šnúrka.

Použitý materiál:
  • 2 saténové šnúrky dl. 85 cm, hr. 3 mm
  • 1 saténová šnúrka dl. 50 cm, hr. 3 mm
  • ihla
  • niť
  • gombík
  • zicherka
  • krajčírsky meter

Postup:
1) Nameriame si a odstrihneme šnúrky potrebnej dĺžky. Tentokrát som strednú neprekladala na polovicu. Najkratšia bude v prostriedku.


2) Strednej na konci urobíme slučku a všetky šnúrky zviažeme na uzlík.



3) Pripneme so zicherkou k podkladu a začneme uzlíkovať. 


4) Začneme prvou farbou. Šnúrku preložíme ponad strednú (ružovú)... 


...vrátime sa popod ňu a ponad samú seba...


... a utiahneme uzlík.


5) To isté zopakujem s druhou stranou. Preložíme ponad strednú... 


... vrátime sa späť popod strednú a ponad samú seba ... 


... a zatiahneme uzlík.


Vznikajúci vzor vyzerá potom takto...


Postup opakujeme, kým nedosiahneme potrebnú dĺžku. Na konci spravíme uzlík, prišijeme gombík a náramok je hotový.

Ja som ho opäť vyhotovila v korálkovej aj obyčajnej verzii. Koráliky sú prišívané na každý druhý uzlík.



Na záver opäť prikladám aj video.


Pekný deň!

 

Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. jéééj, to je super :) uz velmi davno som neplietla ziaden naramok (hadam naposledy este za cias zakladoskolskych), ale teraz si ma na to uplne nevnadila. tak niekde doma pohladam zazracnu krabicu so snurkami a ked budem mat cas, tak sa do toho pustim :) tak budem velmi rada, ak tu este nejake (video)navody pridas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem! :-) no ja veru som poplietla niekoľko stoviek náramkov priateľstva. aj na strednej ešte :-) návody určite ešte nejaké budú :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.