Sobota v Prahe

24 novembra

Je skoro pol druhej ráno, na teplomeri -1 a vyrážame. Sluchátka do uší so správnou hudbou a cesta môže plynúť. Kinedryl zabral, moje malé ja sa poskladalo a snažila som sa zaspať. Keď sú 4 hodiny a stále nič, tak to je už riadne otravné. Keď sa to konečne podarí a tí, ktorí spať nemôžu vyrušujú tých ostatných, to už je horšie. Zistenie, že roaming nefunguje a potrebujete komunikovať rovnako nepoteší (potom nejako záhadne nabehol, chvalabohu). Hlavne treba myslieť na cieľ, aby si človek zbytočne nerobil vrásky :-)

Okolo siedmej sme dorazili k Hlavnému nádražiu a výprava sa mohla začať. Začali sme Václavským námestím, Prašnou bránou sme sa vydali smerom k Staromestskému námestiu (neee, nevideli sme nikdy hodiny :-D a navyše sme prišli dve minúty po ôsmej). Parížskou ulicou sme sa dostali k Právnickej fakulte na brehu Vltavy, kde sme po Čechovom moste  prešli na druhú stranu a išli sme sa pozrieť na Letnú.

Z letnej sme zišli dole smerom ku Karlovemu mostu okolo Úradu vlády, pozdravili sme chobotnice Čertovky :-). Zbehli sme námestíčkom Na Kampě dolu k Vltave a prechádzku po parku sme ukončili pri pri divných sochách detí pri múzeu. Vrátili sme sa cez Maltézske námestie, kde sme potom išli aj posedieť na raňajšiu kávičku, ku Karlovmu mostu na dohodnuté miesto stretnutia s blogerkou Nikolkou (s tou, pre ktorú som vyrábala obrázok) a ešte k nám pribudla Verunka. . (Kávičkovanie som neodfotila :o))

Po kávičke už v spoločnosti Nikol a Verunky sme sa vydali cez Malostranské námestie po Nerudovej ulici na hrad. Keď sme prišli k bráne pravé prebiehala výmena stráží. Pozreli sme si Chrám sv. Víta a zišli sme dolu okolo Ledeburskej záhrady po Starých zámockých schodoch, späť ku Karlovmu mostu a po Smetanovom nábreží na Hlavnú triedu na bagetu a kávu. Trochu sme sa posilnili a pri Múzeu voskových figúr sme sa rozlúčili. Z voskových figúr sme išli pozrieť do morbídneho múzea starých mučiacich nástrojov. Fotiek som vybrala len zopár. Výpravu sme unavení zavŕšili v nákupnom centre Palladium malým občerstvením a kúpenou posilou na cestu domov.

Posledné kroky viedli k Hlavnému nádražiu, kde sme "spucovali" jedlo ešte kým prišiel autobus. Už nebola ani sila fotiť Prahu osvietenú. Odchod o siedmej a o nejakých 6 hodín som sa konečne natiahla do postele...

Ten deň ale za tú únavu rozhodne stál a snáď sa tam dostanem ešte niekedy v teplejšom a farebnejšom počasí :-).

Pekný zvyšok večera prajem!

Mohlo by sa páčiť

6 comments

1. Ani mně se ty sochy miminek nelíbí - je to jak z hororu :D
    A koukám, že jste vyrazili nakonec pozdě ze Slovenska, tak to se vůbec únavě nedivím. To já bych už asi odpadla :D

1. jj, sa to ešte o pol hodiny posunulo.Ale vzhľadom asi na dve hodiny spánku a nedostatku kofeínu som sa držala celkom dobre, asi ma držalo to nadšenie :-D Po najedení a sedení v bagetérii už na mňa začala padať únava a v Palladiu som začínala byť už značne nervózna a podráždená. Ale vyspala som sa z toho a bolo dobre :-)))
      No tie bábätká sú príšerné, ja sa umeniu nerozumiem, ale toto vyzerá ako deti mimozemšťanov :-D

2. Veru, ako deti mimozemstanou, ale tych skaredsich. :) No Suzi, musim povedat, ze ste to zvladli super, ja by som uz padala do mdlob. :) :) :) Ale vyzera to tam velmi zaujimavo... Prahu mam napisanu vo svojom zozname "travel to do!" tak sa to hadam coskoro splni... :)

3. vďaka, no veď na konci som bola už riadne mŕtva :-D tak premýšľam, že možno by to ufóni zobrali ako urážku :-)))

2. moc milý post, krásné fotky!! Kde jsou v Praze ti tučnáci?

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.