❁ Narcis (Projekt 2014: 10/40) ❁

31 marca



"This is one of the first flowers of spring. It is a symbol of rebirth and rejuvenation. It also conveys a message of warmth and regard. Jonquil is a famous flower associated with easter in some countries. During the Chinese New Year, this flower is commonly used for decoration." (Ellen Maurer Stroh)

Priznávam, že tento mesiac sa mi veľmi nepodarilo dodržiavať plán príspevkov a nepáči sa mi, že okrem náušničkového príspevku je tvorený len projektom. Toľkokrát som išla upraviť fotky a napísať príspevok, ale zlepšenie počasia a poctivé prispievanie na druhý blog sa podpísalo tu. Keď si predstavím, ako si tým hromadím prácu, je mi do plaču :-D. Takže výzva na Apríl: polepšiť sa v prispievaní :-). A teraz k dnešnému záverečnému príspevku mesiaca (tiež to tu mohlo byť už od rána...)

Narcis (Narcissus Carl Linné L.)

Je to trváca bylina z čeľade amarylkovitých, ktorá sa pestuje ako jarná dekoratívna rastlina. Je jedným z prvých jarných kvetov, symbol zrodenia a omladenia, či nenaplnenej lásky. Žlté, bledunko žlté či biele? No, je ich v rodine celkom dosť :-) Ja osobne ich mám veľmi rada, je to pre mňa symbol jari a zdobili mi stôl v kuchyni. Či už samotné, s tulipánmi alebo so zakvitnutými vetvičkami ovocných stromov...







Na záver bonusové fotky, ktoré porušujú koncept záverečných mesačných príspevkov, ale nemohla som si odpustiť. Fotila som obrázok aj vonku medzi ozajstnými živými. Tie sa zvedavo pozerali na tie vyšité ako na vlastný obraz v zrkadle. Som rada, že som obrázok stihla odfotiť aj takto, dnes by sa mi to veru už nepodarilo, už nie sú veľmi fotogenické. Kiež by tu ešte vydržali dlhšie...



A týmto obrázkom vlastne aj uzatváram prvý štvrťrok môjho projektu. Prvých 10 obrázkov je za mnou a ak by som si mala z každého druhu vybrať jeden, tak najviac sa mi páčili práve marcového obrázky. Bude to asi tými veselými jarnými farbami :-).
 

❁ Pekný večer! ❁


Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Very pretty and definitely a lovely flower for Spring! :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. thank you! me too, I had them in the vase again & again...till they dried .-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.