Potulky kopanicami: Vyhliadková veža Poľana

11 septembra


Bojím sa výšok. Ale ak to má mať nejaký skvelý výsledok, tak ja sa prekonám. Vyhliadková veža na Poľane je jeden z takýchto cieľov. Ak sa pri výstupe ostatní správajú civilizovane, tak so strachom a detskými krokmi sa dopracujem až k vrchu...

Nachádza sa v nadmorskej výške 530 m n.m. a je vysoká 20 metrov. Bola postavená v rámci projektu "Pozrime sa cez hranice" a vzhľadom na to, že hranice z Českou republikou sú neďaleko, chápte to aj doslovne. Okrem nej bola postavená jedna pri Turej Lúke a jedna na Morave. Z týchto troch má najkrajší výhľad, nakoľko je aj najvyššie. Z vrchu sa vám naskytne pohľad na Biele Karpaty, Myjavskú pahorkatinu, Veľkú Javorinu, Malé Karpaty, Považský Inovec, Tríbeč, Vtáčnik aj na Strážovské vrchy. Čo všetko bolo vidieť, bude na fotkách nižšie.

Bola som tam už tretí krát, ale tento tretí bol asi najzábavnejší. Vybrali sme sa okolo amfiteátra, krížom cez veľké pole smerom k Svítekovcom. Netrúfam si povedať čas, lebo sme mali po ceste niekoľko zastávok na fotenie a občerstvenie. Ráno nebo vyzeralo všelijako, no aspoň nebolo príliš horko a na fotenie bola obloha ideálna. Ach, tie barančeky na nej...
Myjavu sme pomaly nechávali za sebou a začal sa nám ukazovať Brestovec, Stará Myjava, Branč, či Čachtice.

Fotky nejdú presne podľa cesty, najprv idú výhľady po ceste do nášho cieľa, potom nejaké tie kvietky a zvieratká, architektúra a vozový park... :-)












Lúka práve medzi amfiteátrom a Svítkovcami je pre mňa raj. Toľko motýľov a lúčnych kvetov, len si treba sadnúť a počkať, kým sa tam vyšantím :-). Robí ma to veľmi šťastnou a keby ste ma videli v akcii, pochopili by ste. Iskričky v očiach, ako keď dostane decko pod stromček darčeky. Preto vás neochudobním ani o túto časť.




















Mali sme tu kopčeky, kvietky a rôzny hmyz a zvieratká, teraz príde kategória architektúra a iné :-) Tento mlyn je pri jednom rozprávkom domčeku ešte na Myjave. No môžem nemať jeho fotku? Napravím to...
Značky vás v pohode zavedú, kam je treba, mimochodom v tej reštaurácii sme výlet zavŕšili fantastickým ražniči. Vozový park som fotila ešte minulý rok, ale nič sa nezmenilo, tak som fotku s kľudom ponechala :-). Pozrela som na fotky, čo som v ten deň spravila a už sa to zo mňa sypalo. Trochu recesie treba :-).










Ale ako vám už tabuľka napovedá, dostávame sa k cieľu. Toto je ona, kráľovná Poľany. Hneď dole si prečítate, čo ktorým smerom máte hľadať, pri veži je aj mapa regiónu, takže si ju môžete pred výstupom pozrieť.



OK, tak sme hore! Treba vytiahnuť ďalekohľad a môžme študovať. Najprv ako rozcvička tie body, na ktoré ho netreba. Veterný mlyn vo Vrbovciach, samozrejme Myjava, kopanice pekne z výšky, hrad Branč, Čachtice, Tematín a Bradlo. Všetko buď poznáte, alebo treba zájsť myškou nad obrázok.
















A teraz ideme na také bonusovky. Na riadiacu vežu letiska Schwechat sme narazili už minulý rok. Nechceli sme tomu veriť. Neveríte ani vy? Označte si tieto dve miesta na mape a uvidíte, že nekecám. Ono sa to nezdá, no okrem toho, že kúsok sú slovenské-české hranice, tak kúsok je aj Záhorie, čo znamená slovensko-rakúske hranice. A do Viedne je to už len "na skok". Ja viem, že z nášho foťáku je to len machuľa, ale pozrite sa cez ďalekohľad. Btw, viete, že z Veľkej Javoriny je vidno nielen Tatry, ale aj Alpy? Ešte sa vám tá Viedeň zdá nezmysel?
Čo sme si ale nevšimli minulý rok, boli Jaslovské Bohunice, teda skôr para z chladiacich veží, komín väznice v Leopoldove a vykrývač nad Šúrovcami. Och, veď nám je skoro vidieť domov :-))). Netreba zabudnúť ani na vysielač na Zobore, takže fakt super výhľad, kam sa len pozriete. Z Moravy je vidno Lipov a kúsok Veselí nad Moravou. Myslím, že by malo byť vidno aj tú ich vežu, ale nejako sa mi ju nepodarilo nájsť.









Domov sme sa vybrali inou cestou. Cez Poľanu a cez druhé pole do Brestovca. Odskočili sme ešte na priehradu a na spomínanú fantastickú večeru. Ešte zopár fotiek kopaníc a nebíčka po ceste domov...













Mimochodom, pod tým železničným mostom ríbezľový sad. Musím povedať, že toto bol bez pochyby najlepší výlet tohto leta. Kopec srandy, fajn počasie, krásny výhľad. Zaspávala som unavená, ale spokojná a šťastná. A už sa teším na budúci rok, kam nás nohy zanesú:-)


Pekný večer!

Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Tak to naše Slovensko je nádherné! Ďakujem za krásne foto, lahodia oku aj duši :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru je, tiež som sa kochala, či už z výšky, alebo zábermi :-) ďakujem veľmi pekne :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.