❁ Chryzantéma (Projekt 2014: 36/40) ❁

30 novembra



"Red for love, white for truth, yellow for the slightest love, but in general, the Chrysanthemum symbolizes cheerfulness and optimism. The Chrysanthemum blooms in the fall, bringing extra cheer to a colder climate when most flowers take a break.

In certain countries in Europe as well as in Japan, chrysanthemums are symbolic of death and are only used for funeral or on graves. Similarly, white chrysanthemums are used in China to symbolize lamentation. In other countries, however, it means honesty. In the US, it is regarded as positive and cheerful."(Ellen Maurer Stroh)

Chryzantéma (Chrysanthemum)

Ajajaj, stalo sa, čo som nechcela a prvá adventná nedeľa sa mi tu križuje s Projektom. No, ale k veci... Jesenný kvietok pochádzajúci z Číny neodmysliteľne patriaci k jeseni a bohužiaľ aj menej veselej záležitosti, áno hovorím o "výzdobe" hrobov. Krásne voňajú a oči balamútia rôznymi farbami. Jej pôvodná farba je ale žltá a jej meno v čínštine znamená zlatá kvetina. Vyššie v popise od autorky predlohy výšivky je uvedené - červená pre lásku, biela pre pravdu... No všeobecnosti chryzantéma symbolizuje veselú myseľ a optimizmus. Chryzantéma je však je aj symbol smrti. Odhliadnuc od toho, na čo sa u nás chryzantémy hlavne používajú, ja tieto kvietky milujem a prispievam zopár fotkami z vlastnej zbierky. Škoda, že som s fotením čakala až kým nezačali chúďatká odchádzať. Ja mám vždy kopec času, že.














Prajem peknú adventnú nedeľu!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.