❁ Vianočná ruža (Projekt 2014: 40/40) ❁

31 decembra



"Poinsettias traditionally symbolize success and good cheer. It has been associated with Christmas through a Mexican legend that involved gift-giving. The legend states that there was a child who could not afford gifts to offer Christ on Christmas eve, and instead picked some weeds on the side of the road. The child was told that a gift given in love would be acceptable in God's eyes. When brought into the church, the weeds miraculously bloomed into red and green flowers. Thus, these flowers became part of Christmas decorations. The ancient Aztecs regarded poinsettias as a symbol of purit. The bright red, pink, or white colors of the Poinsettia, which are perceived as the petals of the flower, are really leaves called bracts. The actual flowers are small, yellow clusters of balls in between those brilliant bracts." (Ellen Maurer Stroh)

Prýštec najkrajší (Euphorbia Pulcherrima)

Áno, takto znie oficiálny názov kvietku, ktorý je súčasťou vianočnej výzdoby mnohých domácností, ktorý nazývame Vianočnou hviezdou, či ako ja Vianočnou ružou, po anglicky Poinsettia, kvietku ktorý pochádza paradoxne z teplého a na slnko bohatého Mexika. Môže byť červený, žltý, biely alebo ružový. Táto rastlinka nie je náročná na svetlo, potrebuje ho málo na to, aby prežila. Tento rok som žiadnu nekúpila, mám tradične len tie umelé, tie sú na pestovanie, hanba mi, ešte menej náročné. Dúfam, že o rok sa už nič zlé neprihodí a ja budem môcť predvianočné obdobie prežívať tak, ako budem chcieť.








A týmto kvietkom ukončujem Projekt 2014, ktorý som si vymyslela a ušila tak veľkú búdu pre malú Suzi. Miestami to bolo na nervy, miestami pohodička, niekedy s predstihom, výnimočne dostatočným, niekedy na poslednú chvíľu, či dodatočne. Ale som rada, že sa mi to podarilo dobojovať do konca, že som vyšila veľa krásnych obrázkov a niektorými potešila aj iných (tým myslím, ktorí sa úprimne potešili a tých, ktorí si niečo odo mňa vybrali). Všetko zhrniem v inom príspevku, len sa musím ešte nadýchnuť, lebo únava ma nakoniec dostihla a potrebujem trochu prestávku. Celý projekt má svoju záložku, ktorú si tu nechám, prehľad vo videách, či kolážach. Na ďalší rok som si nič takéto náročné nevymyslela, ale aspoň nejaké to minimum bude, lebo moje zakladače s časopismi a predlohami praskajú vo švíkoch :-).


Pekný deň!


Follow my blog with Bloglovin

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.