56. ročník Medzinárodného folklórneho festivalu (Myjava 20.6. 2015)

27 júna


Konečne po dvanásťhodinovej šichte editovania je tu príspevok. Ak máte pomalší internet bude treba najprv nechať to načítať, lebo som príspevok nedelila na jarmok a na amfiteáter a z pár ročnej skúsenosti s blogovaním sem nevložím len zopár fotiek a na ostatné link albumu, lebo by si to málokto z lenivosti pozrel. Viem, o čom píšem, bohužiaľ. Takže klik na čítať ďalej a chvíľku počkať :-) Fotky nie sú v plnej veľkosti, ale aj tak sú dosť veľké.

Ale ak by predsa len náhodou niekto chcel, tak tu je aj ten album  aj s popiskami fotiek. V prípade zdieľania a požičania si nejakej fotky poprosím uviesť zdroj, vopred ďakujem :-).

Že začal jarmok som zistila o päť minút neskôr ako minulý rok :-). Práve som vyšívala, pozriem na hodiny a už som utekala pre úvodnú fotku "Jarmeku pot Mijafskú vežu".

Jarmek pot Mijafskú vežu


Pred pol jedenástou sme sa vybrali na jarmok a prehliadku krojov. Tajne som dúfala, že budem mať pokoj pri fotení ako minulý rok, ale zavadzali autá a ľudia mi to tiež neuľahčovali. Nádych-výdych a nejako som to nakoniec predýchala. Mali však súbory nejaké divné rozostupy alebo my sme stáli práve v nejakom hluchom mieste, lebo tancovali čoraz ďalej od nás. Podarilo sa mi však zachytiť aspoň zopár detailov a tu je prehliadka vo fotkách a na konci  prvej polovice vo videu (prepnúť do HD). Keď sa kurzorom nastavíte na obrázok, ukážu sa vám názvy.







































Opäť sa podarila aj veža. Rad vyzeral všelijak, skutočnosť bola tá, že sme sa do neho zaradili a hneď sme aj išli :-). Tak som si opäť pozrela Myjavy z výšky a zvony zblízka :-).






















Amfiteáter


Maľovky na stenách, áno, sme na ceste do amfiteátra. O vláčiku som tento rok ani neuvažovala, aj tak by sa nám to zase nepodarilo a ušetrila som si nervy :-D. Predo mnou sedela tetuška v čepci, bohužiaľ neviem, kam patrila. K tomu trochu z výzdobu a dvaja komici, ktorí sprevádzali programom a venovala som im aj malý priestor vo videu :-). Tento rok boli aj menšie vystúpenia a jedno je aj na fotke. Na konci je krátky zostrih aj z vystúpení v amfiku (prepnúť do HD).










Pallo millo vella umívalla alebo Kurz ortodoxnej ňitránčini

Účinkovali:
FSk Dolina z Mane, FS Furmani z Nitry, ŽSSk Vranky z Nitry, FSk Jaročan z Jarku, Fsk Zsbrice zo Žirian

Prišli sme kúsok pred koncom, takže neviem, čo všetko sa tu udialo, ale jedno je isté, "pravillo, keré používali sa používa aj u nás" :-).








Dedičstvo národov

Účinkovali:
FS Vsacan (Česká republika), KUD GIK Banat Pionir (Srbsko), Ot Izvora (Bulharsko), Avas (Maďarsko), Towara (Benin)

Tešila som sa, že príde India, neprišla. Česi nesklamali (chýbala mi len ty, to budeš platiti),  tí su veselí a rezkí, Maďari ma trochu uspávali, až kým sa nerozbehli, Srbsko a Bulharsko boli pre mňa sklamaním, tento upišťaný štýl ma veľmi nezaujal (oni si možno to isté hovoria o nás :-)), ale Benin to zachránil. Tých som veľmi v sprievode nevidela v akcii, takže som si to užila aspoň tu. Na záver bloku dal jeden člen súboru lekciu tanca a spoločne s ostatnými súbormi odtancovali z javiska.














































Mestečko MY-A-VY

Prvý krát som prešla mestečko po svetle, nielen postávala pri stánkoch. Po dlhej tour de jedlo sme si nakoniec vybrali kapustnicu z Nimnice. A boli sme radi, že nám nechutia halušky, lebo ten rad pri nich...



Budu ťa pit, co budu žit... Alebo Gdo chce slopat, musí kopat!

Účinkovali:
Trnafčan a Trnavček z Trnavy, Skaličan zo Skalice, Csallökozi z Dunajskej Stredy, Cífer z Cífera, Záruby zo Smoleníc, Ponitran z Nitry

Posledné vystúpenie z bloku prerušil dážď, z ktorého boli nakoniec ak krúpy. Nabehli javiskoví technici, ktorí dali javisko do poriadku, hrala im do toho hudba zo Skalice Prší, prší, tiež speváci dva rady nad nami a o chvíľu sa pokračovalo. Nám ale v plátenkách stihli premoknúť nohy (neskoro sme vytiahli pršiplášte, ktoré sme dostali) a keďže ani medovina nepomohla zahriať, po tomto bloku sme kvôli zime museli odísť domov a vynechať posledný blok. Nuž, ale keď sme videla, čo nás prenasleduje  a následná druhá vlna, dobre, že sme sa domov aj vybrali. Tu už som sa pokúsila priradiť k súborom aj ich názvy, dúfam, že som sa nezmýlila.





































Aj napriek počasiu a dvom súborom, ktoré mi neboli veľmi po chuti, to bola fajn zábava. Bolo znova trochu inej kultúry. Konečne sa mi podarilo navštíviť aj mestečko MY-A-VY iank ako po zotmení a pochutnať si tam na klasickom jedle. A budúci rok to počasie snáď bude poslúchať.

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.