Ozdobný kryt na kapesníky v krabici

09 februára

Zo všetkých rôznych predlôh a použitia plastovej kanavy vo vyšívaní, som si na začiatok vybrala dosť ťažký oriešok. Na prvý pokus určite! Kryt na papierové servítky v krabici v tvare studničky. Ja nemôžem za to, že sa mi tak páčila... Inšpirovala som sa týmto obrázkom


Zaujalo ma to, ako sa s ňou dá pracovať, ako pekne drží tvar a že sa dá z nej všeličo vyrobiť. Ja som taký blázon, že keď ma takto niečo zaujme, hneď si na to musím nakúpiť veci a pustiť sa do toho.

Použila som plastovú kanavu 55 krížikov / 10 cm od Anchoru, ale cenu si nepamätám, pretože to bolo vyše dvoch rokov dozadu. Kúpila som ju v galantérii Motýľ v Bratislave. Nechcela som čakať, kým by mi to prišlo poštou, tak som si pre ňu skočila po práci, že vyskúšam.

Najprv som si samozrejme kúpila servítky. Krabica je v tvare kocky s hranami 11,5 cm. Potom som si vypracovala predlohu na mieru, všetko rozrátala a vyrazila do obchodu. Celkovo bolo treba 3 ks (jeden kus má formát A4) + 1 do rezervy, ak by niečo nevyšlo.

Plášť pozostával z 8 dielov, ale nakoniec som použila na stavbu len 7, spodný som vynechala (s prevádzkových aj estetických  dôvodov). Dve bočné steny boli zhotovené vcelku so stĺpikmi, pričom boli dorobené ešte dva stĺpiky, ktoré som prišila k tým prvým (keďže nemohol ostať rub odokrytý s viditeľným zadným stehom). Strieška bola z dvoch dielov. Postupne som prišila diely k sebe. Diely sú vyšívané gobelínovým stehom (len uhlopriečka, nie krížik).

Na ozdobenie som použila umelé kvety, ktoré som si nastrihala. Na začiatok som si ich trochu prilepila lepidlom na textil a ešte som ich prichytila pár stehmi hnedou niťou k dielu. Nakoniec som vložila krabicu a prišnurovala diely k sebe. A aby som nezabudla - na striešku som prilepila motýlika.

Vyšité diely som doma skladovala asi dva roky. Nepáčilo sa mi, ako sa mi to zošívalo dokopy pri použití mulinky, čo je vidno na zošití oboch dielov stĺpika (už som nevládala prerobiť to). Pri štrikovaní pomôcky na drdol mi napadlo, že by bolo asi vhodnejšie použitie vlny. A tak sa mi to veru aj osvedčilo. Včera som sa do toho pustila, lebo som si povedala, že najprv dokončím všetko rozpracované (a kým to nedokončím, nemôžem začať Alfonsa Muchu, lebo ten si bude vyžadovať veľa času) a dnes som to dokončila. Je to dosť drina ťahať hrubú ihlu cez už obsadené oko a ešte vlnou. Mám úplne zničené prsty na pravej ruke, robia sa mi pľuzgiere, ale výsledok stojí za to, tak si to ani nevšímam. Ja dúfam, že sa bude páčiť aj vám a že okrem tohto pribudnú aj iné výtvory z plastovej kanavy.

Kanava a lepidlo na textil - Galantéria Motýľ, Bratislava
Mulinky - farba slonová kosť ešte po babke (ešte majú znažku ZMDŽ :-) ), ale inak Primona, Galantéria na Špitálskej, Bratislava
Kvietky látkové - Galantéria na Špitálskej, Bratislava
Kvietky umelé - "35-ka", Hlohovec (rozumej hocijaká Ľudovka)
Motýlik a Vlna - Klára, Galantéria v Hlohovci
Servítky - Tesco
ruky, oči a nervy - moje :-) ale priznávam, že pár riadkov prispela sestra, keď čakala, kým sa nachystám von :-o

A tu je malá ukážka, ako som postupovala:




Všetky diely sú vyšité, nachystané sú aj ozdoby. Spravila som si rozloženie dielov, predbežný návrh uloženia kvietkov a z fotiek je vidno, že bolo v pláne aj dno, ktoré som síce aj prišila, ale potom som ho odstránila.







Keď bola studnička v celku, prišlo na rad lepenie kvietkov. Použila som lepidlo na textil. Kvietky sú na oboch stranách rovnako. Spodnú časť som nakoniec vymyslela inak, prišila som 4 vlnové šnúrky a  zviazala ich mašličkami :-).







Majte sa!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.