Kávovo - kakaové kocky s čokoládovou polevou

10 decembra

Minulý týždeň sa prestal môj vek začínať číslom dva, tak som si vymyslela takú malú oslavu v rámci rodiny. Aj keď takéto sviatky nejako neprežívam, skôr som z toho smutná, že je ďalší rok za nami, bolo mi blbé odignorovať aj takéto okrúhle...

Tak som si vymyslela nejaké menu, v rámci  ktorého bol aj tento koláčik. Chcela som niečo nové, niečo, čo sme ešte nemali a vedela som, že to má byť kávové a s čokoládovou polevou, lebo som dostala dve veľké čokolády na polevu a je čas ich zapojiť do pečenia :-)

Recept je od chlapa, takže postup bol podľa mňa trocha zjednodušený, čo mi nevadilo, lebo som potrebovala konať rýchlo, takže som robila podľa neho, bez zmien. Keďže za týmto texom príde aj fotopostup, je evidentné, že som mala aj čas fotiť :-D

Potrebujeme:
  • cesto
300 g polohrubej múky
150 g práškového cukru
100 g masla (alebo palmarínu)
1 celý prášok do pečiva
2 celé vajíčka
3 polievkové lyžice kakaa
1 polievková lyžica rumu (alebo podľa chuti aj viac)
3 polievkové lyžice oleja
250 ml mlieka
1 polievková lyžica instantnej kávy

lekvár na potretie

  • poleva
150 g masla
čokoláda na varenie

malý plech (34x 24 cm)

Pečenie:
30 minút pri 180 °C


Postup:
Odmeriame si mlieko a necháme v ňom rozpustiť kávu. Do misky dáme múku, cukor, maslo, prášok do pečiva, vajíčka, kakao, rum, olej a všetko zmiešame dokopy. Keď sa nám hmota spojí, pridáme kávu rozpustenú v mlieku a dobre premiešame.




Vznikne nám hustejšie cesto, ktoré vylejeme na múkou vysypaný plech a rovnomerne ho rozotrieme.



Upečený koláč necháme vychladnúť. Potom ho natrieme lekvárom. Spravíme si čokoládovú polevu, koláč polejeme a dáme so chladu stuhnúť.




Keďže som ho robila prvý krát, nevedela som, či nebude suchší, tak som sa rozhodla k nemu podávať aj kopček šľahačky. Musím povedať, že bez nej bol výborný, ale to, ako sa to prepojilo aj so šľahačkou, to bolo fantastické. Koláč mal úspech, z čoho som sa veľmi potešila. Bola som veľmi spokojná aj s čokoládou, keď mi bude ponúkaná ďalšia, myslím, že neodmietnem, lebo tak peknú polevu som tuším ešte nemala :-o)

Tak príjemné maškrtenie!

na záver ešte repete :-)
Prajem pekný začiatok týždňa! 

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.