Škoricové pečivo

Thursday, December 13, 2012

Milujem škoricové koláčiky, vôňu škorice všeobecne, to som tu už niekde spomínala. Rozhodla som sa teda (nečakane) pre túto chuť a vôňu. Na to, ako vyzerajú vo finále, som sa teda pri nich natrápila, aj so si ponadávala. Trochu som si upravila recept a keď pôjdem naostro, už to bude snáď bez toho. Neviem, odkiaľ je recept, je odniekiaľ vystrihnutý. Ale teda nechcela by som byť začiatočníčka, lebo niektoré tie recepty sú strašne katastrofálne napísané.

Potrebujeme:
300 g hladkej múky
120 g práškového cukru
200 g masla (v pôvodnom recepte 150g)
1 čajová lyžička prášku do pečiva
1 čajová lyžička mletej škorice
1 vanilkový cukor
1 žĺtok

Pridala som maslo, lebo cesto bolo suché a pri miesení sa mi stále drobilo. Možno sa nemalo miesiť na doske. Ja som ho teda spracovávala tam, no keď som videla, aké je, nahnevala som sa, dala som ho do misky a zaútočila som na neho ručným mixérom, a potom som ho už len dala dokopy.

Postup je asi taký, že sa to teda všetko zmieša a vymiesi sa z toho hladké cesto, ktoré sa dá na 20 minút do chladničky odležať.

Po odležaní cesto rozvaľkáme na pomúčenej doske asi na 4 mm hrúbku. Povykrajujeme formičkami rôzne tvary a dáme piecť na papierom na pečenie vyloženom plechu asi na 20 minút pri teplote 180 stupňov. Vyšli mi z tohto množstva dva veľké plechy.

Cieľ bol taký, nechať zopár odložených iba takých holých. A keďže sú chrumkavé, nie mäkké, tak ma zaujíma, či zmäknú, alebo nie. No a zvyšok spraviť ako polomáčané v bielej a v mliečnej čokoláde.

Trochu sme hneď ochutnali s kapučínkom :-) No nedaj si, keď to tu všade rozvoniava :-D No a zvyšok skončil v tej čokoláde a posypala som ich cukríkovými ozdobami.

Opäť musím dodať, že ak sú samotné super, tak s čokoládou sú super na druhú :-) Úžasná chuť. Som rada, že som sa nevzdala! Tak a idem si ešte k telke z nich dať :-)

Pekný večer a dobrú noc!


You Might Also Like

0 komentárov

Vopred ďakujem za vaše komentáre!

UPOZORNENIE
Komentáre s pozvánkami na rozdávačky alebo komentáre s podsunutým linkom blogu budú bez upozornenia zmazané!

Subscribe