Rajčinová polievka z drvených rajčín

20 augusta

Dnes to bude jednoduchá a rýchla polievka. Rajčinovú polievku mám veľmi rada, ale časom mi pomaly prestávala chutiť tá klasická z pretlaku, lebo bol čoraz kyslejší a bolo treba do nej veľa cukru a aj tak to nebolo ono. Keď som v Trnave prvý krát ochutnala polievku z drvených rajčín, s trochou smotany a bazalkou, bola to láska na prvé ochutnanie. A tak som jedného dňa miesto pretlaku kúpila paradajky drvené, spravila som pokus, vyšiel a odvtedy inú nerobím. Iba ak z čerstvých domácich, ktorá sa tu možno mihne tiež.

Potrebujeme:
  • 2 x 400g konzerva drvených rajčín
  • 140 g rajčinový pretlak
  • olivový olej
  • malá cibuľa
  • celé korenie
  • nové korenie celé
  • bobkový list
  • cukor
  • soľ

  • sladká smotana
  • syr
  • bazalka

Na jemno nakrájanú cibuľku osmažíme na troche olivového oleja, pridáme rajčinový pretlak a jednu konzervu drvených rajčín, podľa chuti pridáme cukor a soľ, bobkový list a korenie a 10 minút povaríme.

U mňa teraz nastupuje tyčový mixér, vytiahnem koreniny a trochu to premixujem, aby mi tam neplávali kúsky cibule, lebo mi to ta trochu vadí a ruší ma to pri jedení :-D

Pridáme druhú konzervu drvených rajčín, vrátime koreniny a povaríme ďalších 10 minút. Vodu nepridávam, iba ak tú, s ktorou vypláchnem konzervy od pretlaku a rajčín.

Na záver pokvapkáme smotanou, pridáme nasekanú bazku a syr.

Smotanu nepoužívam do celej, ale len na ozdobu priamo na tanieri, ale pochopiteľne sa dá ňou zjemniť celá.


Dobrú chuť!

Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Mňááááááááááááám, paradajková je moja najobľúbenejšia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ani nehovor, hneď po zeleninovej, v tesnom závese :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.