Lekvárové perky so šúlancami

16 augusta

Kto má rád sladké obedy a večere? :-) Ja sa hlásim. Dnes to bude jedlo, ako ho robievame my doma, ako som naučená od babky a mamy.

Potrebujeme:
  • 1 kg zemiakov (šalátových, aby sa nerozvarili)
  • 600 - 700 g polohrubej múky
  • 1 polievková lyžica soli
  • lekvár
  • mak + cukor
  • trochu oleja (do vody na varenie a potretie po uvarení)

Zemiaky uvaríme v šupke, necháme vychladnúť, ošúpeme a na drobno nastrúhame na doske. Ak je kôpka nastrúhaných zemiakov ešte dosť teplá, necháme ju ešte vychladnúť. Pridáme múku, soľ a miesime. Ak sa cesto lepí, podsýpame.
Zmiesené cesto rozdelíme na dve polovice - jedna budú perky a druhá šúlance. Časť cesta vyvaľkáme na tenšie, nakrájame na prúžky a tie na malé pásiky (ako slíže, len menšie a širšie), ktoré následne ušúľame, aby sa pekne zaguľatili. Odložíme na utierku a necháme trochu vysušiť, kým budeme robiť perky.
Cesto na perky vyvaľkáme na rovnakú hrúbku ako predchádzajúcu časť. Pokrájame na obdĺžniky alebo ako ja, formičkou vykrojíme kruhy. Na polovicu položíme čajovú lyžičku lekváru a preložíme a okraje pritlačíme k sebe.

Do hrnca dáme zovrieť osolenú vodu s kvapkou oleja, najprv uvaríme šúlance a potom perky (ak by sa stala nehoda a vytiekol by lekvár). Varíme, kým nevyplávajú na vrch. Uvarené polejeme olejom, aby sa nezlepili, šúlance aj premiešame.

Na záver posypeme makom a môžme maškrtiť :-). Z toho množstva mi vyšlo 18 periek a asi kilo šúlancov.

Poznámka: Ja používam najväčšiu z tejto trojdielnej sady formičiek.








Pekný víkend prajem!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.