Linecké pečivo

13 decembra


Dnes vám prinášam recept na pečivo, ktoré by na Vianoce nemalo chýbať. Recept na linecké pečivo som vytiahla opäť z babkiných receptov, lebo sa dlhé roky u nás robí  práve podľa neho a ja si zakladám predovšetkým na našich tradičných receptoch a je to aj malá spomienka na pečenie s babkou, keď som bola malá.

Potrebujeme:
200 g hladkej múky
100 g práškového cukru
100 g mletých orechov
200 g masla
1 celé vajce
1/2 čajovej lyžičky škorice (alebo z vanilkového struku)
1/2 čajovej lyžičky citrónovej kôry
lekvár na zlepovanie

Cesto vypracujeme na doske a keďže je maslové, dáme do chladu najlepšie na hodinu. Po vytiahnutí ho rozvaľkáme (asi 4 mm hrúbka) a povykrajujeme tvary (vrch-spodok). Pečieme pri 180 stupňoch asi 7-10 minút a počas pečenia sledujeme, aby neboli príliš tmavé alebo nezhoreli :o) Po vychladnutí zlepujeme lekvárom. Z tejto dávky mi vyšlo asi 30 koliesok (cca 60 tvarov dokopy)






Pekný deň!

Mohlo by sa páčiť

4 comments

  1. Vyzeraju tak pekne... :) Ja som ich robila pred asi 3ma rokmi a polovicu som spalila a druhou by si aj ludom hlavu rozbil... :D :D :D Trocha som si poplakala a znova som sa utvrdila, ze pecenie nieje pre mna. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ani nehovor, teraz som ich strážila popri zdobení chalúpky, inak by zase nešli na blog :-D takéto háklivé koláčiky na spálenie sú pre mňa iná výzva :-D

      Odstrániť
  2. Ano linecké musí bý vždy :) U nás už je hotovo, slepeno a nazdobeno čokoládou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. my čokoládové nerobíme, mávame len takéto. Ja som dnes robila ešte medovníky a možno spravím ešte vanilkové rožky, chcela som pridať aspoň dva recepty :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.