Piešťanské Zlaté stuhy (Concours d´Élégance) 2014

17 júna





Začiatok tohto podujatia siaha do tridsiatych rokov minulého storočia, kde sa v rokoch 1932 - 1937 konali súťaže o najkrajší automobil. V roku 1980 túto tradíciu tak trochu oprášili a vznikli Piešťanské Zlaté stuhy. Vystavovateľov malo byť podľa oficiálnej stránky 50.
Hneď na úvod upozorňujem, že autám sa nerozumiem, no veľmi sa mi páčia tie staré a fascinuje ma ten pokrok, ako z hranatej škatuľky ovládanej napr. pákou vznikli dnešné autá :-) Tie "nabúchané káry" si len tak odfotím a radšej nakúkam do tých starých. Takže z Jaguara tu bude len logo :o).
Zlaté stuhy sa konajú na kúpeľnom ostrove, začínajú pre Thermia palace a pokračujú smerom do parku. Medzi vystavovanými autíčkami nájdete spomínané najnovšie moderné (Jaguar, Volvo, Land Rover), nejaké tie motorečky ale aj závodné autá. Keď sme boli pred dvomi rokmi, bola tam aj formula. Ďalej sú tu vystavené autá aj z Klubu veteránov z Piešťan.
V piatok bola jazda po trase Piešťany - Trenčianske Teplice - Motešice a späť. Niekedy v auguste minulého roka išiel takýto sprievod aj cez nás pri inej príležitosti (nie, nechýbala som tam :-D).
V sobotu išli niektoré autíčka do Trnavy. Tu si nezaškodí pozrieť program, keďže dosť sa ich z tej Trnavy vracalo, keď sme sa uberali na odchod (príchod autíčiek na konci príspevku). Ešte som robila paniku, že prídeme neskôr, keďže sme museli zájsť pred tým do servisu pre fotoaparát. Áno, som trúba, to už vieme.

Poznámka: Po zájdení s kurzorom nad fotku sa objaví názov, ak sa neobjaví, ešte som nezistila auto, lebo moja hlava deravá mi nepripomenula, že mám odfotiť ceduľku.

Tento vláčik nepatrí medzi expempláre :-D Ten len vozí tých, čo "nevedia" chodiť :o).






























































Na konci boli tieto vojenské zvieratká. Ja, milovníčka Tankového práporu, Chlapcov a chlapov, či Čiernych barónov som sa medzi nimi celkom dlho prechádzala. Keby ma nenaplašil chlapík od nich, ešte by som sa aj. Fotila som akurát pás "Catherine", keď zahrmotal s vyťahujúcim reklamným stojanom a ja som odtiaľ vyskočila, lebo som sa zľakla, že štartuje :-D 27.6. - 28.6. budú Tankové dni Laugaricio a tam by mali byť aj tieto tvory. Pri každom okrem jedného bola tabuľka s popisom a aj fotkou stavu pred renováciu. Celkom fajn práca, na to že to boli tiež deravé kusy šrotu. (Btw, keby tam bola tank, bola by som fakt nadšená :-D)
















No a tu prišlo trošku sklamanie, keď som videla príchod ďalších, starších autíčiek a ešte k tomu dobovo oblečených jazdcov a spolujazdcov.  Autá pri vstupe na ostrov dostali zlatú stuhu a mohli sa zaradiť na svoje miesto. A ja si zapamätám, že si treba vždy naštudovať program :o).











Pekný zvyšok večera!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.