Jahodová bublanina

09 júna


Bublanina bola prvý koláč, ktorý som upiekla. Sama. Aj keď teda v hrnčekovom prevedení, u nás vedenom pod menom "Šálkový koláč". Dostala som na ňu strašnú chuť a už som veľa krát pri ňom pomáhala, tak som si trúfla sama. Človek by ani nepovedal, že je to už dobrých 20 rokov. O ručnom mixéri som mohla vtedy snívať, takže všetko pekne miešať vareškou v miske :-). Pamätám si, ako som naším povedala, keď prišli z roboty, že sa u nás zastavila babka :-D. Pamätám si aj to, že som do neho pichla špajdľou asi 100x, lebo som sa bála, že nebude upečený... Nakoniec som po vytiahnutí odrezala kraj, aby som sa pozrela a v prípade núdze ho dopiekla :o). Nuž, bola som decko na "základke", hlavne, že sme nevyhoreli. V každom prípade, bol upečený a ja som samozrejme priznala, že som ho robila ja...

Keďže mi veľmi chutí jahodový a v záhrade bolo veľa jahôd (nie žeby čerešní nie), tak som sa rozhodla pre toto ovocie. Akurát sme ich tento rok mali veľa a boli maličké, tak sa trochu stratili v ceste.

Potrebujeme:
  • 6 žĺtkov
  • 25 dkg práškového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 dcl teplej vody
  • 30 dkg hladkej múky
  • 1 prášok do pečiva
  • 1 dcl oleja
  • 6 bielkov na sneh
  • jahody (alebo čerešne)

Žĺtka vymiešame s cukrom, vanilkovým cukrom, pridáme teplú vodu a miešame, kým sa cukor nerozpustí. Pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, olej a na záver vyšľahané bielka. Všetko dobre zamiešame a hmotu vylejeme na múkou vysypaný plech. Do cesta poukladáme jahody a pečieme pri 180 stupňoch približne pol hodiny. Pečenie kontrolujeme špajdľou. 



Pekný večer!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.