Mrkvová pomazánka

26 januára

Mrkvová pomazánka

Už nejakú dobu mi v hlave vŕtala spomienka na škôlku, teda na mrkvovú pomazánku, ktorú sme tam mávali. Nie, že by som vtedy z nej bola vo vytržení, no bol to ten lepší prípad pomazánky, v tom čase som tam bez problémov na raňajky zjedla akurát tak maslový chlebík, aj to po odložení plátku syra, keď sa nikto nepozeral. Ako staršia som sa naučila jesť aspoň niektoré syry, ocením nejakú zaujímavú pomazánku, no s vajíčkovou, či rybacou u mňa nepochodí nikto. Averzia do smrti.
Kuchárka zo škôlky síce býva pár domov od nás, no silno pochybujem, že by mi prezradila, ako bola robená. Tak som hľadala. Nič sa mi nepáčilo. Obzvlášť tie s majonézou, preboha. Chcela som, aby to bolo aspoň zdravšie...
Tak som kúpila Cottage Cheese. Už raz som sa ho pokúsila dať si ho do šalátu, ale nedokázala som to zjesť. Naplniť s ním papriku a upiecť, to už je lepšie :-). Takže to bola pre mňa celkom výzva.

Potrebujeme:
  • 2 stredne veľké mrkvy
  • Cottage Cheese
  • mletá paprika, mleté korenie (podľa chuti)
  • trocha pažítky

Mrkvy ošúpeme, postrúhame na väčších slzách (tam to ide ľahšie :-)), pridáme Cottage Cheese, podľa chuti mleté korenie a papriku, všetko premiešame a rozmixujeme tyčovým mixérom. Nakoniec pridáme trochu nasekanej pažítky a znova premiešame. Papriku a korenie môžete vynechať, ale pre mňa to bolo bez chuti.
Toto množstvo vyšlo na pekných pár raňajok, či olovrantov, bola toho plná malá dóza. Pomazánka zožala úspech, keď som si na ňu položila papriku a jarnú cibuľku, tak to bolo ešte lepšie. Prekonala som tak sama seba, že som zjedla tento druh syra a som na seba pyšná. Nebola síce taká ako tá zo škôlky, ale nebola ani zlá :-). Určite nebola u nás v chladničke posledný krát.

Mrkvová pomazánka

Mrkvová pomazánka

UPDATE 6.2.2015
Nedalo mi to, dnes som namiešala verziu s maslom. V recepte vyššie zameňte len Cottage Cheese za 125g masla + 3 trojuholníky syra. Vyšlo cca  rovnaké množstvo. Tentokrát som ani nemixovala, len som to vidličkou miešala, teraz stačilo len miešanie a pre zmenu som strúhala na malých slzách, uf. A viete čo? Je to ona, je to tá, čo sme mávali v škôlke :o)



Pekný deň!


Mohlo by sa páčiť

4 comments

  1. Ooooo, to ale vypadá moc dobře a chutně :) Cottage mám moc ráda ( ale to já snad každý sýr až na syrečky :D fuj ), takže asi zkusím.
    Jinak já byla v dětství pravý opak - máslo jsem nenáviděla a naopak jsem mohla jíst pomalu sýr se sýrem, to si ze mě vždycky dělali srandu doma. :D
    Až vlastně teprve posledních pár let mi máslo začalo chutnat. :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je fajn, ja som sa so syrmi nikdy poriadne neskamarátila. Mám to také divné, tento áno, tento nie :-D Keby nebolo masla a granka, tak by zrejme nič mliečne (okrem polievky) do mňa ani nedostali :o) Doteraz sa čudujem, ako som mohla prežiť také pády, ako som mala v detstve bez zlomeniny

      Odstrániť
  2. Sakra, mám na to hroznou chuť a mrkev ani cottage nikde :D Já si pamatuji dvě mrkvové pomazánky ze školky, obojí byly z vařené mrkve - jedna jen nastrouhaná mrkev a máslo a ta mi přišla hnusná a druhá byla z mrkve a strouhaných vařených bílků a ta mi moc chutnala, jen jsem jí nikdy nedokázala v dospělosti napodobit :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je blbé, to by chcelo nákup :-))) Ja tipujem, že u nás to bol nejaký variant s maslom, budem žiť v tom (možno) klame, lebo myšlienka na bielka by ma nepotešila :-D Nabudúce skúsim s maslom, či sa chuť nebude podobať aspoň trochu, aj keď táto bola fakt dobrá

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.