Vianočné pečenie - Peanut Butter Reindeer Cookies

23 decembra

Nejako mi nedá nezverejniť môj pokus zrealizovať americký recept na slovenský spôsob. Ako som tak včera prezerala moje zoznamy blogov, našla som odkaz na jeden recept, pri ktorom som si povedala, že toto musím vyskúšať a musí to byť dnes! Už len preto, akých milých sobíkov tie cookies vytvárali. Po uložení a preložení receptu som zistila, že asi to v tých surovinách nebudem mať celkom v poriadku. Tak som zvyšok večera strávila premienaním amerických kuchárskych jednotiek na tie naše európske. Tri stránky a z každej iný výsledok, v niektorých sa líšil menej, v niektorých dosť! Zrejme každý pri tvorení tabuľky vychádzal z inej značky suroviny a tak vznikli odchýlky. Najdôležitejšie aj tak bolo to, aby som zohnala všetky potrebné suroviny. Našťastie sa to podarilo a môžem napísať tento príspevok a pridávam obrázok.


Pre všetkých, ktorí chcú vyskúšať niečo nové a priniesť medzi koláčiky niečo nové ako to tisíc krát okukané,je tu recept (v slovenských jednotkách a s mojim slovenským postupom).

P.S.: To, čo mi vyšlo pri premienaní som zaokrúhlila, resp. prispôsobila podľa konzistencie cesta.

Potrebujeme
130 g arašidového masla
250 g hnedého cukru
100 g palmarínu
3 polievkové lyžice mlieka
1 polievková lyžica vanilky (to je cca polovica 20 g-ového balíčka)
1 celé vajce
190 g polohrubej múky
3/4 polievkovej lyžice sódy bicarbony
3/4 polievkovej lyžice soli
čokoládové minipraclíky
cukríky M&M´s (väčšie - na nošteky, menšie na očká. Tie väčšie dostanete kúpiť ako M&M´s orieškové)

Postup:
V miske zmiešame hnedý cukor, arašidové maslo, palmarín, vailkový cukor a mlieko. Miešame pri strednej rýchlosti, kým sa hmota nespojí. Potom pridáme vajce a zmiešame dokopy. Pridáme múku zmiešanú so sódou bicarbonou a soľou, miešame pri najpomalšej rýchlosti kým sa nám cesto nespracuje. (Pozn. odo mňa: cesto má takú krémovú (maslovú) konzistenciu, tak keby bolo veľmi lepkavé, pridajte ešte múku. Hlavne nerobte paniku ako ja, že čo to je??? :-D )

Pripravte si plech s papierom na pečenie, rozpáľte rúru na 190°C a ide sa na to.

Z cesta vytvarujte asi 3 centimetrové guličky a tie na plechu vyformujte do požadovaného tvaru sobej hlavy. Ukladajte ich asi 5 cm od seba, ešte sa v rúre nafúknu. Pečú sa asi 8 minút, ale treba si to pre istotu sledovať.
Keď ich vytiahnete z rúry, hneď a jemne treba vtlačiť praclíky ako parohy a cukríky ako oči a nos na svoje miesta, kým je koláčik ešte vláčny. Hlavne opatrne! Nechajte ochladnúť a odložte bokom (to už budú chrumkavé a časti hlavy budú držať na svojich miestach :-) )

Príjemné maškrtenie!

Príprava cesta trvá asi 10 - 15 minút, samotné pečenie som si zabudla odsledovať.


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.