Zemiaky s cuketou

18 septembra

...podľa eM na spôsob podľa Suzi. Musela som. Iba trošku. Totiž, to rozšľahané vajce, ja kvôli tomu nejem ani francúzske zemiaky. Spravím ich hocijako s hocičím zapečené, ale to vajce tam nečakajte. Fóbia z detstva. A tak na zlepenie vždy používam syr. Z toho dôvodu som vymenila varenie v mlieku za obyčajné. Ale pre tých, čo s tým problém nemajú, pôvodný recept nájdete tu.

Potrebujeme:
1 kg zemiakov
500 g cukety
40 g čiernych olív
2 lyžice olivového oleja
soľ
korenie

Zemiaky som uvarila v šupke a nechala vychladnúť. Ošúpala som ich, nakrájala na plátky. Kým sa varili, ošúpala som cuketu (už nemala najkrajšiu šupu, musela ísť dole) a nakrájala na plátky, scedila olivy a prekrojila ich na polovicu. Do zapekacej misky som dala dve lyžice olivového oleja a začala vrstviť, kým nebola miska plná. Najprv zemiaky, potom cuketa a olivy. Každú vrstvu som zvlášť osolila a okorenila. Naplnenú misku som dala piecť na 200 stupňov asi na pol hodiny. Na záver posypeme syrom a dáme ešte na 10 minúť späť do trúby.

K zemiakom som spravila rajčinovo-cibuľový šalát s bazalkou.


Pekný deň prajem!


Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Jé Suzi to mě moc těší, že jsi zkusila můj recept a je skvělé, že sis ho upravila podle své chuti, tak to má být :-). No, já Tě chápu s tím vajíčkem - já tyhle věci ráda jím jen doma,kde si je sama udělám, ale třeba jinde ne, nemusím vlastně ani moc slaný koláč Quiche, který je snad celý na tenhle způsob.S tím sýrem se mi to moc líbí, myslím, že to bude mít i výraznější chuť, no budu muset vyzkoušet a salátek mňam! :-DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, že sa tešíš. ja som ten odpor akosi neprekonala ani doma :-/ drahý si zvykol a celkom sa mu to tak páči a raz za čas mu pripravím aj klasické, najlepšie podľa receptu jeho mamy, ktorý mi dala, lebo to rád doma jedol, tak som mu chcela urobiť radosť :-)
      inak som si dala domácu cuketu doniesť od maminej kamarátky práve kvôli tomuto receptu mala som v pláne to vyskúšať, tak som jej povedala, že ak ešte bude mať, že si prosím. ma zásobuje, keď dlhšie nejdeme na návštevu k svokrovcom. u nás sa ale väčšinou vysmáža v trojobale, ale ja som povedala, že je na čase niečo iné (raz som robila aj pomazánku), nechcela som ani vysážané jedlo. trochu boli najprv námietky, že si nie je istý, či to zje aj inak ako vysmážané, ale podarilo sa mi ukecať a stretlo sa toto jedlo s veľkým úspechom, čo som sa veľmi, ale fakt veľmi potešila. čo sa týka šalátu, snažím sa vždy robiť k tomu takýto čerstvý, je to zdravšie, ako tatarská :-D a navyše máme šaláty radi :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.