Jablkový chlebík

07 septembra


Jabĺčok je na strome dosť a chuť na koláč bola taká veľká. Tak som hľadala recept na nejaký koláč, na ktorý mi doma nič nechýbalo a nech to teda je jablkové. Voľba padla na chlebík, ktorý som prvýkrát robila ešte niekedy v zime, a na ktorý som narazila u Majky na blogu. Recept som si trochu prispôsobila.

Potrebujeme:
175g (zmäknutého) masla
175g trstinového cukru
250g hladkej múky (špaldovej múky T630)
1/2 sáčku prášku do pečiva
2 celé vajíčka
1 vanilkový struk (to vnútro) alebo 1 vanilkový cukor
1 čajová lyžička škorice
2-3 malé jabĺčka nakrájané na drobné kocky

Jablková zmes na vrch:
75g krupicového cukru
2 polievkové lyžice citrónovej šťavy
1 čajová lyžička škorice

Ak miesto jabĺk zvolíte iné ovocie a vynecháte zmes na vrchu koláča, pokojne šupnite tie dve lyžice citrónovej šťavy do cesta. Za seba odporúčam chlebík jahodový alebo broskyňový, tie sú super 😊. 

Postup:
Jabĺčka nakrájame na malé kocky, polovicu odložíme a zvyšok zmiešame s cukrom, citrónovou šťavou a škoricou. Rúru si rozpálime na 180°C a pripravíme si formu, ktorú vystelieme papierom na pečenie. Aby papier lepšie držal, pobeháme po dne a bokoch trochu maslom.

V miske vymiešame maslo s cukrom, primiešame vajíčka a vanilkovým strukom. Pridáme škoricu, múku s práškom do pečiva a dobre vymiešame ručným mixérom. Cesto je trochu hustejšie, netreba sa zľaknúť, že niekde je chyba. Pridáme odloženú polovicu jabĺčok a vareškou ich vmiešame do cesta. Cesto naložíme do formy a dáme piecť cca na hodinu. Pre istotu skontrolujeme špajlou. 


Koláč po vytiahnutí vyklopíme a necháme 10 minút vychladnúť. Následne na vrch rozprestrieme druhú časť jabĺk a necháme na povrchu zaschnúť.

Poviem vám,u nás ani nemali čas zaschnúť a už sme sa do neho pustili :-D


Ak sa pre chlebík rozhodnete, prajem príjemné maškrtenie :-)

Pekný sobotný večer prajem!


Mohlo by sa páčiť

4 comments

  1. Oh má hlad :) Ale my máme švestkový koláč a taky posvícenské koláčky s mákem, tvarohem, povidly a jablky, tak nebudu tak moc brečet :)
    Já podobný dělám z dýně na Halloween - rozvařím si dýni a rozmixuju ji, dám k tomu vajíčko, olej, mouku, cukr, skořici, pomerančovou kůru, namletý hřebíček a nové koření, kypřicí prášek a naliju do stejné formy a je to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty sa máš :-D priznám sa, že dyňový, ehm, spisovne tekvicový :-) som ešte nikdy nerobila. no keď čítam tie ingrediencie, môže to byť veľké mňam mňam :-)

      Odstrániť
  2. Jééé taková dobrůtka :) u nás se dělala cuketová buchta :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. och, vy ste obe gazdinky, sa idem hanbiť, ako som to zanedbávala. dnes už pretiekol pohár a už som musela, hoci som bola po náročnom dni unavená :-D ale tak už som si povedala, že cez týždeň spravím jablkový pie (recept je tu pod názvom slivkový koláč) a cez víkend podľa toho, či budeme doma :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.