Jablkový chlebík

by - 19:03


Ako som už písala na Facebooku, dnes ma chytil strašný koláčový absťák :-D Tak dlho som nič nepiekla. Lenže zásoby doma takmer žiadne, tak som sa pustila do hľadania receptu, na ktorý mi nič doma nechýba. A keďže jabĺčok máme dosť na strome, hlavne nech je to niečo jablkové. Voľba padla na jablkový chlebík, ktorý som prvýkrát robila ešte niekedy v zime, a na ktorý som narazila u Majky na blogu.

Potrebujeme:
175g (zmäknutého) masla
175g trstinového (alebo krupicového) cukru
250g hladkej múky
1/2 sáčku prášku do pečiva
2 celé vajíčka
1 vanilkový struk (to vnútro) alebo 1 vanilkový cukor
2-3 malé voňavé (najlepšie kyslasté) jabĺčka nakrájané na drobné kocky (netreba ich šúpať)
100g krupicového cukru
2 polievkové lyžice citrónovej šťavy
1 čajová lyžička škorice (3, ak chcete dať aj do cesta)

Postup:
Jabĺčka nakrájame na malé kocky (my ich aj šúpeme), polovicu odložíme a zvyšok zmiešame s cukrom, citrónovou šťavou a škoricou. Rúru si rozohrejeme na 180°C a pripravíme si formu, ktorú potrieme maslom a na bočné strany dáme papier na pečenie. Aby držal, pobeháme maslom aj po nich.

V miske vymiešame maslo s cukrom, vajíčkami a vanilkovým strukom. Pridáme škoricu, múku s práškom do pečiva a dobre vymiešame. Pridáme odloženú polovicu jabĺčok a vmiešame do cesta. Túto časť som si takto prispôsobila, na koľko je cesto hustejšie a do mojej formy ho nie je až tak veľa a nedalo by sa mi tak vrstviť, ako je pôvodne v recepte. Cesto vylejeme do formy a dáme piecť ca na hodinu. Pre istotu skontrolujeme špajlou.


Koláč po vytiahnutí vyklopíme a necháme 10 minút vychladnúť. Následne na vrch rozprestrieme druhú časť jabĺk a necháme na povrchu zaschnúť.

Poviem vám,u nás ani nemali čas zaschnúť a už sme sa do neho pustili :-D


Ak sa pre chlebík rozhodnete, prajem príjemné maškrtenie :-)

Pekný sobotný večer prajem!


You May Also Like

4 komentárov

  1. Oh má hlad :) Ale my máme švestkový koláč a taky posvícenské koláčky s mákem, tvarohem, povidly a jablky, tak nebudu tak moc brečet :)
    Já podobný dělám z dýně na Halloween - rozvařím si dýni a rozmixuju ji, dám k tomu vajíčko, olej, mouku, cukr, skořici, pomerančovou kůru, namletý hřebíček a nové koření, kypřicí prášek a naliju do stejné formy a je to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty sa máš :-D priznám sa, že dyňový, ehm, spisovne tekvicový :-) som ešte nikdy nerobila. no keď čítam tie ingrediencie, môže to byť veľké mňam mňam :-)

      Odstrániť
  2. Jééé taková dobrůtka :) u nás se dělala cuketová buchta :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. och, vy ste obe gazdinky, sa idem hanbiť, ako som to zanedbávala. dnes už pretiekol pohár a už som musela, hoci som bola po náročnom dni unavená :-D ale tak už som si povedala, že cez týždeň spravím jablkový pie (recept je tu pod názvom slivkový koláč) a cez víkend podľa toho, či budeme doma :-)

      Odstrániť

Vopred ďakujem za vaše komentáre!

UPOZORNENIE
Komentáre s pozvánkami na rozdávačky alebo komentáre s podsunutým linkom blogu budú bez upozornenia zmazané!