Album pre spisovateľku

25 augusta

Album pre spisovateľku

Túto nedeľu som mala tú česť byť na krste knihy Bezmenná od Naty Sabovej. Bol to druhý krst jej knihy, na ktorom som sa zúčastnila, no nie prvá akcia s ňou. Práve tá posledná bola bez mesiaca a troch dní neuveriteľných šesť rokov dozadu na presne tom istom mieste, ako sa odohrával tento krst - na Smolenickom zámku.


No a pri tejto príležitosti som si dovolila pripraviť pre Natu malý darček :-). Okrem iného ma požiadala, či by som nefotila aj ja a tak mi napadlo vyrobiť fotoalbum - môj úplne prvý. Nie tak sebecky, mal tam byť profi fotograf, ktorého keď som videla, tak som tam radšej príliš nešaškovala a viac si užívala program. Hrozne rada som robila tie svoje fotoreporty a potom písala články a veľmi mi to chýba, snáď sa ešte k tomu niekedy vrátim. No ale späť k albumu.
Možno si niekto povie, že toto nie je scrapbookový album, ale ja mu zase odpoviem, že mne sa tie prezdobené, oplácané všetkým možným, nepáčia. Už z tohto som musela vybrať niekoľko strán, aby sa dal aspoň trochu zatvoriť, keď som tam nechcela dať len zopár stránok. Navyše som chcela nechať priestor aj na jej vlastné popisy. Keďže album som vyrábala k tejto udalosti, na vrch albumu som si zvolila obálku knihy a k nej som doplnila názov. Použité papiere sú zo sád z Tedi, album je od Efco.

Keďže som majster v menení plánov na poslednú chvíľu (a to je ten lepší prípad, väčšinou prichádzam "s krížikom po funuse"), trochu som stresovala, či ho stihnem dorobiť a veľmi sa mi uľavilo, keď už bolo konečne vidieť podlahu a všetko je upratané na svojom mieste. Bola to výzva, bola to pre mňa nová skúsenosť a keďže už viem, že to nie je len tak, nabudúce už budem vedieť, do čoho idem a stihnem to aj poriadne nafotiť :-). 

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku

Album pre spisovateľku


Na záver ešte pridám zopár fotiek z krstu a zámku. Program moderoval Ján Jakubec, ukážky čítala Eva Žofčíková - dvojica, ktorá nás sprevádzala aj na Veľkom stretnutí spisovateľov. Natinimi hosťami boli starosta Smoleníc Anton Chrvala s manželkou, ktorí boli krstnými rodičmi, spisovateľka Katarína Gillerová, tvár z obálky - modelka a finalistka Miss Slovensko 2018 Diana Ölvecká a hudobný doprovod robila skupina zo Štefanova na čele s krstnou mamou knihy Hry o lásku a Beáta Kuracinová. Krstilo sa dvomi symbolmi z knihy, ktoré sú aj na obálke knihy - príveskom meča, ktorý sa zasunie do prívesku v tvare srdca. Význam je ukrytý v knihe :-). Miesto torty bol výborný 60 centimetrový koláč z miestnej pekárne. A samozrejme, že som si hneď dala podpísať knihu. Vždy mi vyčarí úsmev na tvári, keď ma Nata osloví talizman :-).

A o čom je vlastne Bezmenná?
Bezmenná je historická romanca odohrávajúca sa v stredovekom Uhorsku v 13. storočí za vlády Bela IV. Tak ako vo všetkých doterajších románoch Naty Sabovej i v tomto sa nachádzajú mysteriózne prvky. Duša Bezmennej sa vtelí do mladej šľachtičnej Ivon, a tak je nútená žiť jej život so všetkým, čo k nemu patrí, teda aj s vynúteným sobášom s rytierom Štefanom, ktorý ju nenávidí a berie si ju iba kvôli výhodám, ktoré mu manželstvo s ňou prináša. Bezmenná ako Ivon síce na seba musí prevziať povinnosti šľachtickej dcéry a neskôr manželky, ale zároveň sa snaží obhájiť si svoju slobodu, čo v stredovekej patriarchálnej spoločnosti nie je ľahké. Navyše ju mätú city, ktoré začína pociťovať k svojmu manželovi.
Tento román nie je len vyrozprávaním príbehu lásky mladej ženy a jej vyrovnávaním sa s úskaliami, ktoré jej tento cit prináša. Nata Sabová vo svojom románe podáva čitateľom vyobrazenie vtedajšej spoločnosti, ktoré je podložené podrobným štúdiom historických a odborných prameňov o stredovekom Uhorsku. Navyše vám v prílohe ponúka doplnkové informácie, ktoré vám pomôžu oddeliť historickú realitu od autorkinej fikcie.

















 Akcie s Natou, ktoré som absolvovala a zaznamenala. Sú staršieho dáta, takže kvalita nebude úplne top :-).

Pekný deň!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.