Rebarborová bábovka s chia semienkami

21 júla

Rebarborová bábovka s chia semienkami

Priznám sa, že kým kolega pár rokov dozadu nepriniesol do práce rebarborový koláč, o existenciu tejto kyslej zeleniny, ktorá v záhrade pripomína lopúchové listy, som sa veľmi nezaujímala. A to sa z nej dá robiť aj džem, či kompót. Nikdy ju však nejedzte v surovom stave, iba tepelne upravenú. O jej benefitoch sa rozpisovať nebudem, iba by som citovala internet. Snáď len jeden - jej konzumácia je dobrá na trávenie. Netreba to však preháňať, lebo si skôr uškodíte ako pomôžete.

Potrebujeme:
150 g hnedého cukru
3 vajíčka
175 g hladkej špaldovej múky
1 prášok do pečiva
2 lyžice kokosového oleja
1 čajová lyžička škorice
1 lyžica chia semienok
1 stonka rebarbory

Odporúča sa očistenú a nakrájanú rebarboru posypať najprv cukrom, ale ja som ju šupla rovno do cesta a aj napriek použitiu hnedého cukru bábovka nebola málo sladká. Ale ja na presladené veci až tak veľmi nie som.

Ako prvú si očistíme a nakrájame rebarboru. Vajíčka vymiešame s cukrom. Ak to chceme urýchliť, pridáme asi pol deci teplej vody. Pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva a dobre cesto premiešame. Potom pridáme rozpustený kokosový olej a na záver pridáme škoricu, chia semienka a rebarboru. Pečieme na 180 stupňov asi 3/4 hodiny. Stav skontrolujeme špajdľou.

Pekný deň!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.