Zapekané zemiaky s brokolicou

27 septembra

Niekedy sa ponáhľate, je málo času a podobne a potrebujete spraviť na jedenie niečo rýchle. Ja to väčšinou riešim cestovinami na nejaký spôsob alebo zapekanými zemiakmi. A inak to nebolo ani tentokrát. Som rada, že ten môj "neremcá" a že sa naučil pri mne jesť aj takéto veci.

Viem, že to nie je veľmi obľúbená zelenina, ale ja ju mám veľmi rada. Ak sa snažíte naučiť niekoho jesť ju (tým myslím hlavne chlapov, ktorý majú neuveriteľný problém jesť zeleninu), spravte to ako ja. Povedzte, že je to len zelený karfiol :-D Ak nie je problém s ním, nemal by byť ani s ňou. Aspoň u nás to zafungovalo. Ona v skutočnosti aj príbuzná karfiolu je a kto ju pripravuje, tak vie, že aj tak pri príprave vonía. Má vysoký obsah vitamínov A,C a E a najúčinnejšia je surová alebo pripravená v pare.


Prvý pokus naučiť ju jesť moju polovičku, bol cez krémovú polievku. Keď zacítil, že je to podobné karfiolu a vedel, že tam pôjde smotana a krutónky, neprotestoval. Pri návrhu, že čo keby som ju zapiekla, trocha mrnčal, ale upokojila som ho tým, že on tam bude mať aj šunku. A tak ju dostal na svoju polovicu zapekacej misy :-D

Neviem ani, či to mám nazývať receptom, veď je to také ľahké, že to dokáže aj chlap alebo kuchynský analfabet :-o) Navyše určite neprinesiem nič nového. Ja som teraz nejako nevymýšľala so surovinami a dala som tam z dochucovadiel len nutný základ, a to korenie a soľ.


Je to "recept" pre dve osoby, na obed a večeru, teda 4 porcie. Príprava cca hodinu a pol so všetkým, vrátane varenia brokolice a chystania zemiakov. Pečenie na 200 stupňoch v elektrickej rúre.

Potrebujeme:
brokolicu
1 kg zemiakov
sladká smotana
tvrdý syr na posypanie
soľ
korenie
olej
(v prípade mäsožrútov šunka alebo niečo podobné)

Ja som si zvolila, že brokolicu najprv trocha uvarím.  Tak na polovicu, nie úplne do mäkka. Nachystala som si zatiaľ zemiaky. Keď bola hotová, dala som do zapekacej misky trocha oleja a všetko som to zmiešala, osolila a okorenila. Na polovicu som dala spomínanú nakrájanú údenú šunku Celé som to preliala smotanou a posypala postrúhaným syrom.Dala piecť a bolo hotovo.

Asi takto nejako :-)





Nakoniec som uspela aj s týmto pokusom, čo som veľmi rada. Ak sa rozhodnete vyskúšať, prajem k tomu dobrú chuť! :-)

Majte sa krásne!


Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Tohle občas dělá mamka, strašně mi to chutná, ale já sama jsem to nikdy nezkoušela:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. moja mama by na takéto niečo ani nepozrela :-D je na tú klasickú slovenskú kuchyňu. aj nám to veľmi chutilo. vďaka za komentár :-)

    OdpovedaťOdstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.