Alfons Mucha: Smaragd

04 októbra


Topás. Vyrovnaný kameň. Prináša pravdu a osvietenie. Meno údajne dostal po gréckom názve ostrova Topazos v Červenom mori (dnes Zebirget / Zabargat / St. John´s Island). Zaraďuje sa medzi dvanásť najznámejších drahých kameňov, a stupnici tvrdosti ho nájdete na ôsmom mieste a vyskytuje sa vo farbe ružovej, červenej, zelenej alebo najčastejšie v zlatožltej.
Vybrala som si ako prvý obrázok zo série Drahé kamene od Alfonsa Muchu. Jeho obrazy sa mi veľmi páčia. Kedysi som túžila po puzzle. Potom som sa rozhodla, že si jeho obrazy radšej vyšijem. Predloha bola uverejnená v časopise Nápady a rady-Vyšívanie č. 2/2005.



Mohlo by sa páčiť

4 comments

  1. Waw, máš môj obdiv. Musíš mať úžasnú trpezlivosť alebo veľmi šikovné ruky, alebo aj aj;) Každopádne tento Muchov obraz som si aj ja pred pár dňami objednala z netu ako obálku na diári pre rok 2013. Je skutočne krásny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-) vyšívanie je pre mňa relax. Mne sa jeho obrazy veľmi páčia, takže teraz mám rozpracovaný Topás, potom budú ešte ďalšie dva a ďalšie dve série - Umenie a 4 ročné obdobia :-) Ja som si kúpila záložky do knihy s jeho motívom, ale diár musí byť taký luxusný!

      Odstrániť
  2. Teda to je krása, to snad ani není možný :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem! len mi to ide tak sakramentsky pomaly :-( a to mám ešte v pláne série, tiež Muchove, 4 ročné obdobia, múzy a časti dňa :-D

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.