Niečo na spôsob Crocque-Monsieur

12 júla


Niečo, lebo to nie je úplne podľa správneho postupu, upravila som si ho podľa seba.

To vám bolo tak... Pozerala som Gordona Ramsay-ho a tam vytasil toto. Hneď som zbystrila, lebo sa mi zdali ešte lepšie ako tie, ktoré si dávame ako raňajky v piešťanskom Le Griffone. Nezapamätala som si to presne, tak som trochu pogooglila. Neviem, či tam dával bešamel aj on, Google hej :-D. Ale ja nie, nechcela som to pokaziť, nakoľko som ho ešte nerobila. a to je najrýchlejšia cesta k nepodarenému výsledku. Tak som si chrumkavého pánka modifikovala na svoju verziu. Myslím, že som mu neuškodila a nakoniec som našla, že pôvodne tam ani nebol a že ten pôvodný je práve ten piešťanský, robený na masle! Ja neviem, ale je to asi jedno, hlavne, že nám chutí.

Toto jedlo je pochúťka francúzskych kaviarní a barov. Prvý krát sa objavila začiatkom 20. storočia a koluje o ňom príbeh, že toto jedlo vzniklo náhodou, keď si robotníci zabudli obedáre pri horúcom radiátore a syr sa im rozpustil na sendvičoch. Čo sa týka syra, používa sa Gruyère, na slovenské pomery vám postačí hocijaký, ktorý sa rozpustí :o).

Le Griffon, Piešťany
V každom prípade, Gordon ho dával piecť do rúry, a tak som spravila aj ja. A aby ste vedeli, pánko má aj svoju madam. Volá sa Crocque madame a podáva sa s volským okom alebo strateným vajcom. Potom sú tu ďalšie verzie ako Crocque provençal, ktorý je s rajčinami, Crocque señor, ktorý je so salsou, dokonca ho nájdete aj vo verzii Croque McDo, ktorý je podávaný vo francúzskych McDonald´s :-). A keby som hľadala ďalej (čo som aj urobila), tak by som zistila, že toto je jeho holandská verzia, kde sa mu hovorí  "tosti", ktorá je bez bešamelu. Keď miesto šunky použijete slaninu, môžete mu rovno hovoriť Crocque monsieur à la Suzi:-D.


Potrebujeme:
  • toastový chleba
  • dijonská horčica
  • šunka (alebo anglická slanina)
  • plátkový syr
  • tvrdý syr
  • zelenina na prílohu
Toastový chleba natrieme horčicou, položíme plátok syra, plátok šunky, plátok syra, natrieme druhý chleba horčicou a priklopíme. Posypeme strúhaným syrom a dáme piecť na 5 minút pri teplote 180 stupňov. Zelenina ako príloha nie je vôbec od veci a takto dostanete rýchlu "ľahkú" večeru alebo luxusné raňajky :-).


Občas dostanem na neho chuť a nemám všetko po ruke. Takže sa už zopár krát stalo, že som len maslo hodila na panvicu, tak opiekla chlebík, posypala korením (z mlynčeka), prípadne dala aj postrúhaný syr a tvárila sa, že som s tým strávila viac času :o)

Pekný deň!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.