Karotková krémová polievka

02 februára


Rozhodla som sa, že táto polievka nezostane len ako obrázok na Facebooku, ale pridám recept aj sem. Nechala som sa inšpirovať reštauráciu Kozia brána v Bratislave, kde som karotkový krém mala na obed. Nikdy som takúto polievku nejedla, ale chutila mi natoľko, že som sa po práci vybrala rovno na nákup, aby som ju mohla spraviť aj doma. Vo väčšom množstve (odvážna na prvý krát), lebo ja mám hrozne rada polievky. Až tak, že už som zopár krát jedla zeleninovú aj na raňajky :o).

Recepty na internete boli rôzne, ich recept samozrejme nemám, takže som sa vykašľala na hľadanie a spravila som si vlastný postup. 

Potrebujeme:
1 kg mrkvy
2 stredne veľké petržleny
1 stredne veľkú cibuľu
varešku masla
2 polievkové lyžice mletého koriandru
soľ (podľa chuti)
mleté korenie (podľa chuti)
sušenú feferónku alebo vločky na pikantnú verziu

Postup:
Mrkvu a petržlen ošúpeme a pokrájame na menšie kúsky. Na jemno nakrájanú cibuľu speníme na masle a pridáme mrkvu. Chvíľu podusíme, pridáme soľ, koriander, korenie a feferónku. Zalejeme vodou (alebo vývarom) a uvaríme do mäkka. Rozmixujeme a polievka je hotová. Vody by nemalo zostať priveľa, aby po rozmixovaní zostala hustá. Videla som recepty aj so smotanou, ale po ochutnaní tejto som usúdila, že je tam ani veľmi netreba a odložila som si ju na cestoviny. Fakt odporúčam pikantnú verziu, tá kombinácia sladkej mrkvy a pikantnej chuti tu bola dokonalá. Z tohto množstva vyšlo 6 porcií do misky, tie používam na polievku radšej, lebo tam viac vojde :-).


No a po tejto polievke dobre padli zemiaky s kurkumou a koriandrom podľa Mišky. Fakt výborné, ani mäso k nim nepotrebuejete.

No a po tejto výbornej polievke sa nechám  najbližšie od nich inšpirovať domácou tatárskou omáčkou a dresingom :-).

Pekný deň!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.