Cinnamon Sugar Cookies

13 februára

Ďalší z amerických receptov. Opäť som sa inšpirovala slečnou Kerry. Tentokrát som to mala ľahšie, že už som vedela, ako premeniť jednotky. V tomto je hlavným výrazným prvkom škoricová chuť. V pôvodnom recepte sú použité aj nasekané orechy a kamenec, ale tieto dve zložky som vynechala, lebo som koláčiky chcela mať len škoricové.

Recept som si premenila a prispôsobila na svoje pomery a toto je on...

Potrebujeme:
225 g palmarínu
200 g kryštálového cukru
100 g práškového cukru
2,5 dcl oleja
2 vajíčka
1 čajovú lyžičku vanilky
1 čajová lyžička soli
540 g polohrubej múky
1 čajovú lyžičku sódy bicarbony
1 čajovú lužičky mletej škorice
cukrikové ozdoby a škoricový cukor na posypanie

v prípade Hello Kitty aj nové korenie na oči

Postup:
V miske zmiešame maslo, kryštálový cukor, práškový cukor a olej a dobre vymiešame. Pridáme vajíčka a vanilku a dobre premiešame. Pridáme múku, soľ a škoricu a dobre spracujeme cesto.

Cesto je maslové, lepkavé, ale netreba sa toho báť. Po zmiešaní sa dá do chladu, aby stuhlo a lepšie sa s ním pracovalo. Ja som ho tam mala hodinu (autorka receptu píše až tri, ale zrejme si chystala všetky naraz) a kým sa mi piekla prvá várka, tak som ho zatiaľ vrátila do chladu.

Rúru dajte rozohriať na 190 °C. Pečú sa približne 10 minút. Ja som ich po vytiahnutí, ešte keď boli teplé, posypala škoricou.

Variant 1:
Ak chcete len také placky, ako sú v pôvodnom recepte,

zdroj: Bakergirl
tak potom vytvaruje z cesta guľku asi 2,5 cm veľkú, položte ju na vymastený plech (alebo papier na pečenie) a chrbátom ruky alebo dnom pohára vytvarujte do malej placky. Posypte ozdobami a škoricovým cukrom a dáte piecť.

Variant 2:
Skúsila som použiť formičky, do ktorých som vtlačila cesto, aby mali koláčiky nejaký špecifický tvar. Dve najväčšie mám kvietok a srdiečko, tak som použila tie. Po odstránení formičky som koláčiky posypala ozdobami a škoricovým cukrom a dala piecť.


Variant 3:
Tak tento bol pôvodný, ale dávam ho až nakoniec. Cesto sa natlačilo do gumenej formy v tvare Hello Kitty a dalo piecť. Po vytiahnutí a vyklopení z formy som hlavičku mačičky ešte dozdobila. Oči sú z nového korenia, mašlička a noštek z ozdobných cukríkov. Tvár ma síce vytvarovanú, ale mne sa zdala smutná, tak som si ju tak dozdobila.

Pin It

Formu Hello Kitty mám z obchodu s cukrárskymi potrebami v Hlohovci, ale dá sa zohnať cez ich e-shop.

Takto vyzerá zblízka

Z tej polovičnej dávky mi vyšlo:
Srdiečka + kvietky - 10 ks
Hello Kitty - 12 ks

Do mačičky ide toho samozrejme viac a zdá sa mi aj chutnejšia. Placičky odporúčam robiť trochu hrubšie, lebo potom sú také akési vysušené. Mačička sa plnila do 3/4.

Inak sú výborné s čajom, skvele sa s ním dopĺňajú. Tak dobrú chuť!



Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.