14.4.2015 - Beseda s Mirkou Varáčkovou v nitrianskom Martinuse

16 apríla


V utorok som sa zúčastnila besedy s Mirkou Varáčkovou v nitrianskom Martinuse. S Mirkou som sa spoznala po ceste na Banbyčitariádu v roku 2013 a toto je druhá beseda s ňou, ktorej som sa zúčastnila. Škoda, že som sa tak neskoro rozhodla publikovať aj takéto príspevky, mali by niektoré aspoň nadväznosť. Martinus sa nachádza v nákupnom centre Centro, ktoré je vedľa výstaviska. Po ceste som stihla odfotiť cez prekážky aspoň hrad, lebo sme sa trochu zamotali v Mlynoch.




Mirka je z Trnavy, je autorkou desiatich kníh, z ktorých časť patrí do žánru "young adult" a časť do fantasy. Práve posledná kniha Adaptácia je z fantasy žánru, tak ma zlákala do Nitry. Hneď tam som si ju aj kúpila, aby som si mala dať čo podpísať a cestou domov som sa do nej hneď aj pustila. Niektoré knihy sa dajú zakúpiť aj ako e-knihy. Mirka je medzi mladými čitateľmi obľúbená a myslím si, že je aj dosť úspešná. Hateri by mi oponovali, ale tým, že existujú, Mirkinu úspešnosť len potvrdzujú, pretože u nás sa úspech neodpúšťa...


Kniha Adaptácia ma zaujala hneď, ako som sa o nej dozvedela. Dystópia. Postapokalyptický svet. No predsa len som už iná veková kategória a bola som zvedavá, ako sa mi kniha bude čítať. (Zatiaľ to vyzerá dobre.)  Povedala som si, také slovenské Hry o život, tie ja zbožňujem, uvidím uvidím. Nakoniec som jej neodolala. Som rada, že kniha dostala názov, za ktorý na Mirkinom Facebooku hlasovala väčšina, nehovoriac o veľmi vydarenej obálke, ktorá bola vyrobená na mieru. Som rada, že aj na Slovenku máme zopár autorov, ktorí nejdú s davom a tak si môžem prečítať občas aj niečo zo slovenskej dielne. Nečítam totiž literatúru pre ženy s výnimkou Alexandry Potterovej.


V publiku sa nachádzali aj ďalší dvaja spisovatelia. Blondína na prvej fotke je Janka Šulková, ktorá na besede v Trnave čítala úryvky. Na druhej fotke je vpravo dole Noro Olvecký a na tretej Lucia Braunová (v modrom tričku).



Spolu s Mirkou bol hosťom aj Erik Fazekas, editor vydavateľstva Slovart. Chcela by som mať jeho talent na každej momentke vyzerať, ako keby nebola momentkou :-D












Mirka mi práve píše venovanie :-).


Zopár fotiek z nejakej martinusáckej fotosúťaže, tipujem, že kto kde číta...


Na záver ešte kávička a po podpise som musela rýchlo zmiznúť domov. Som rada, že som aj cez raňajšie povinnosti stihla prísť aj do Nitry. Bolo to o chlp, trochu som si pri tom zašportovala, no hlavne, že som to stihla.

Mirku môžete ešte vidieť:
v Turčianskej knižnici v Martine dňa 22.4. o 16:30
a
v OC Mirage v Žiline 23.4. o 17:00

No a  ja sa teraz vrátim k čítaniu Adaptácie :-).

Pekný večer!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.