Škoricový koláč

18 marca

Mama mi (neviem prečo :-) ) nosí recepty z Báječnej ženy - také leporelká 4 receptov. Keď som pri posledných zbadala, že sú tam nugátové zákusky, tak som sa hneď rozhodla jeden vyskúšať. Obrovská dilema, lebo som sa nevedela rozhodnúť ktorý. A tak to nakoniec padlo na škoricový, škoricu mám veeeľmi rada :-o

K tomuto som sa mala dopracovať a som veľmi rada, že sa od neho veľmi nelíši...


Ako mierka bol použitý 250 mililitrový pohár, ja som si zvolila odmerku, lebo som taký nenašla :-O
Koláčik bol pečený na malom plechu (36 x 24 cm), nie na klasickom. V takýchto receptoch mi to dosť chýba. Už sa mi neraz stalo, že som siahla po klasickom a koláč mal ledva centimeter.

Potrebujeme:
2 poháre polohrubej múky
1 pohár krupicového cukru
2 balíčky vanilkového cukru
1 pohár oleja
1 pohár mlieka
1 prášok do pečiva
4 lyžičky mletej škorice
4 najemno postrúhané jablká
50 g posekaných lieskových orechov
2 celé vajcia
1 pohár Nutely (200 gramovej)
3 - 4 lyžice posekaných mandlí

Ja som lieskové orechy zamenila za pomleté obyčajné. A tentokrát som sa pokúsila spraviť aj fotopostup. V pôvodnom recepte je postup trocha odfláknutý, tak som ho trochu pomenila, ako som zvyknutá z iných koláčov.

Čas prípravy: 60 minút (mne to trvalo hodinu spolu s miešaním cesta)

Postup:
V miske zmiešame vajíčka s cukrom, pridáme škoricu.

Pridáme mlieko, zamiešame a potom pridáme olej a dobre premiešame.

Teraz príde na rad múka, ktorú som zmiešala s práškom do pečiva. Dobre zamiešame a pridáme orechy a postrúhané jabĺčka.



Hotovú zmes vylejeme na vymastený plech posypaný múkou alebo použime papier na pečenie. A šup s ním do rúry vyhriatej na 180 stupňov.

Upečený koláč necháme vychladnúť, aby sme mohli natrieť nugátovú nátierku.

Tak a prípava na posledný krok :)

Koláčik je vychladnutý a tak ideme na posledné dva kroky. Do malého hrnca si dáme horúcu vodu a ponoríme do nej pohár s nutelou, aby sa trochu rozpustila. Ja som ju už predtým mala vonku, nie v chladničke, aby to netrvalo dlho. Keď ju máme rozpustenú, natrieme ju v tenkej vrstve na koláč.

Nakoniec sa vrch posype mandľami. Jednoduchšie ako sekať ich bolo ich postrúhanie, ale je to na vás :-) Koláč je dokončený a môže sa dať do chladničky, aby Nutela naspäť stuhla.

Mne osobne chuťou pripomína perník. A je výborný! Myslím, že by sa dal urobiť aj variant s inou posýpkou, napr. kokosovou alebo s cukríkmi na zdobenie.

Dobrú chuť!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.