Park a Kúpeľný ostrov v Piešťanoch

16 júna


Je jedno miesto asi 20 km od môjho bydliska, kde sa veľmi rada vraciam. Tým miestom je Kúpeľný ostrov v Piešťanoch a park na opačnom brehu Váhu. Naše návštevy tohto miesta začali pred mnohými rokmi počas prázdnin u babky, ktorá bývala kúsok od Piešťan a brávala nás aj sem. V nemocnici, kde pracovala, sme si vždy v kuchyni vyzdvihli starší chleba a na breh sme išli nakŕmiť labute a čajky. Kúsok od nemocnice bol stánok, kde vyrábali kúpeľné oblátky. Čerstvé a voňavé a ja som fascinovane cez okno sledovala stroj, ako ich vyrábal. Vždy som si vyberala orechovú, škoda, že stánok tam už niekoľko rokov nie je a musíme kupovať len krabicové. Pamätám si, ako nás raz zobrala aj na Adama Trajana. To bola loďka, ktorá robila okružnú plavbu smerom na Sĺňavu. Asi pred tromi rokmi som si túto jazdu pripomenula :-))).

Už zopár rokov s mojou polovičkou začíname výlet do Piešťan v reštaurácii Le Griffon. Priznám sa, že som bola lenivá hľadať fotky všetkého jedla a raňajok, čo sme tam ochutnali :-). Ak navštívite Piešťany, rozhodne odporúčam žalúdkom aj všetkými desiatimi. Príjemné miesto, veľmi milá obsluha a jedlo za tie ceny rozhodne nesklame a neurazí. Je kúsok od ostrova, na začiatku parku a na pešej zóne, takže poloha na jednotku. A ak máte radi provensálsky štýl, tiež si tu prídete na svoje. A keby dačo, skríža je ich jeho sestra, pub u Páva. Zatiaľ sme ochutnali len hamburgery.








Plné bruchá už máme, tak sa môžeme vydať ďalej. Na ostrov sa dostanete cez Kolonádový most. Víta vás barlolámač (symbol kúpeľov z r. 1894, socha z r. 1933). Čaká tu kopec čajok a labutí, výhľad na Krajinský most na jednej strane a lávku na vážsky ostrov na druhej strane. Kajakári sú tiež mnohokrát súčasťou výhľadu.















Na Kúpeľnom ostrove sa nachádzajú liečebné domy, Balneologické múzeum, kúpalisko Eva, golfové ihrisko a rozsiahly park. Veľa farieb, veľa kvietkov, veľa spevu, že človek by snáď na lavičke hádam aj zaspal :-D Fontána za Thermia Palace sa mi stala modelom pri skúšaní fotenia s inou rýchlosťou uzávierky. Nájdete tu aj dva pramene "vajcovej" vody. No hej, v Piešťanoch sa nachádza sírna termálna voda a nepovieme jej inak ako vajcovka :-))).












Jazierka s leknami, rybičkami a korytnačkami sú tiež neoddeliteľnou súčasťou ostrova.















Od jazierok postúpime kúsok ďalej do parku. Okrem kvietkov tu nájdete aj rôzne sochy, poniektoré ešte z dôb minulých. Veľmi ľahko zistíte, ktoré sú ktoré :-)))  Na fotke nižšie je zachytené vyššie spomínané Balneologické múzeum. Keďže cez pletivo sa mi zle fotilo, aspoň na ukážku zopár vtákov, ktoré na ostrove chovajú.







Ešte trochu iných druhov. Som tak rada, že sa mi opäť podarilo zachytiť veveričky, teda dve. Bola taká zaujatá jedením, že ma pustila k sebe neuveriteľné blízko. Potom budú nasledovať kvietky. Kým som to predtým fotkami zobrala ako sme postupovali po ostrove, kvietky a tieto zvieratká sú aj z ostrova aj z parku, aby boli pekne pokope.










































Okružnú trasu na ostrove končíme na hrádzi po ktorej prejdeme späť ku Kolonádovému mostu. Potom po hrádzi na druhej strane prejdeme k domu kultúry a cez park sa vrátime do centra. Takmer vždy :-). Tu je ešte  na záver lávka na vážsky ostrov, ktorú vidíte z opačnej strany mosta.

Ja viem, že toho bolo dosť, dúfam, že nemáte taký mizerný internet ako ja a obrázky sa načítali rýchlo. Pôvodne som chcela urobiť z toho dva príspevky, ale akosi to také rozťaté na polovicu nemalo hlavu a pätu. V príspevku sa nachádzajú obrázky aj staršie z rokov 2013 a 2014, no podstatná väčšina je z tohto roku.


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.