Diáre na rok 2019

09 októbra

< zdroj >

Keďže koniec roka sa pomaly blíži a v ponuke sú už diáre na rok 2019, rozhodla som sa napísať tento príspevok. Ja už som si svoje zadovážila, jeden väčší a jeden menší, lebo som sa nevedela rozhodnúť. Keď sa k tomu pripočíta, že mám ešte doma zopár diárov do zbierky, je jasné, že som z tých ľudí, ktorí sa s elektronickými diármi neskamarátili. Ja jednoducho milujem, keď si poznámky zapíšem nejakým pekným perom a zapojím lepiace papieriky, či nálepky. Aj napriek tomu však vždy moje plány na niečom skrachujú, aj keď sa stále snažím dostať tam, kde som bola kedysi, keď sa môj Instagram hýril fotkami môjho diára.

Pri rozhodovaní zaváži usporiadanie kalendára (denný, týždenný, horizontálne, vertikálne, či má prehľad mesiaca, ročné plánovanie), veľkosť (A4, A5, A6, B4, B5, B6), väzba (lepená, šitá, krúžková) a samozrejme aj dizajn diára, preto som rada, že ich je na trhu toľko, aby si človek vybral ten najlepší.

Je ich toľko, že by som ich tu dokázala vypisovať do nekonečna, ale nakoniec som vybrala len zopár, ktoré mám či už vyskúšané, alebo vysnívané.


1. Diáre od Albi

Diáre od Albi už niekoľko rokov patria k mojim favoritom. Hoci som mala aj veľký diár, ktorý mi viacmenej slúžil na bláznivé oblepovanie nálepkami, v kabelke som mala šikovnejšiu menšiu verziu práve od Albi. Dobre, aj tá zvykla byť trochu oblepená, je to jednoducho závislosť, aj keď už nie taká ako kedysi.
V ponuke majú rôzne veľkosti šitých, s kalendáriom denným aj týždenným, či dokonca manažérskych, do ktorých sa dá kúpiť náplň na ďalší rok. Jeden dizajn je väčšinou aj v ostatných prevedeniach, čo sa mi celkom páči. A sú v českom a slovenskom jazyku, s našimi sviatkami a meninami, a to je jeden z dôvodov, prečo u mňa dostávajú prednosť 😊.

Ak Albi práve nemáte po ruke, ponuku si môžete pozrieť tu alebo napr. v Tescu. 


2. Filofax

Filofax bol dlho mojím snom a priznám sa, odkedy som si tento sen splnila, mám ho akurát tak vystavený na poličke, ako keby som sa bála, že mu ublížim. Ja viem, považuje sa za ikonu medzi diármi, možno to tak aj je, ale tak dlho som bola zvyknutá na iné diáre, že som  ho mala nakoniec len tak na doma, v bezpečí. V mojom výbere ale nesmie chýbať. Z aktuálnej ponuky ma zaujalo to, čo je v koláži nižšie. Do Filofax-u.

Ponuku si môžete pozrieť napr. tu.


3. Leuchtturm1917

Po tejto značke som už pozerala hrozne veľa krát, láka sa ma svojim farebným minimalistickým prevedením. Dá sa zakúpiť týždenný i denný. Fajn vec je aj pútko na pero, ktoré sa dá zakúpiť v príslušnej farbe diára. Diáre a bloky Leuchtturm sľubujú nepriehľadné papiere, ktoré sú vyrobené bez použitia kyselín, takže by sa nemali rozpíjať fixy a teda sú vhodné na "bullet journaling".

Ponuku si môžete prezrieť tu.


4. Paperblanks

Opakom minimalistických diárov Leuchtturm sú diáre od Paperblanks. Spomínam si, ako som jeden úplnou náhodou pred pár rokmi dostala a uchovávala som si ho ako vo vatičke. Aj teraz sa pri nich vždy v kníhkupectve zastavím a obdivujem ich. Tie ich obaly sú pastva pre oči umeleckej duše.

Ponuku si môžete pozrieť napr. tu.


5. Happy Planner

Happy Planner bol spolu s ďalším na zozname, že si raz kúpim. Po tom, ako som dopadla s Filofaxom som od tohto kroku zatiaľ upustila (do rovnakej kategórie spadá aj Kikki K a Erin Condren). Ako som napísala v úvode, predsa už len toľko "nenálepkujem" ako kedysi a ja som och chcela hlavne preto. V každom prípade, možno sa nájde niekto, koho zaujme či už po tejto alebo po klasickej stránke. Schválne som vybrala tieto sety so všetkými tými papierenskými maškrtkami.


6. Carpe Diem

Joj, mali ho v e-shope, kde som často nakupovala, k nemu rôzne nálepky, rozdeľovače... Zmizol odtiaľ skôr, ako som sa k nemu dopracovala. Viete čo, nevadí, prídu iné, možno sa vyliečim zo závislosti na diároch, v každom prípade aspoň inšpirácia.


7. Váš kreativní svět

Aby sa nepovedalo, dám do svojho výberu aj jeden handmade diár. Pretože ma oba zaujali ako dizajnom obálok, tak aj rozložením vo vnútri.

Sú tri druhy z každého a viac sa dočítate tu.


8. Diáre zo Ševtu

Ďalším tipom na diár sú ľahko dostupné diáre zo Ševtu. Z ich ponuky ma zaujali tieto nedatované a klasické. Kým s tými nedatovanými sa človek trochu pohrá a myslím, že sú hlavne pre tých kreatívnejších, tie klasické vám ponúknu opäť český a slovenský jazyk, naše sviatky a naše mená.


9. Motivačný diár, Fitness diár

Mám rada plagáty s citátami, fajn sú aj na rozdeľovačoch, vyzerá to veľmi dobre, sama však nepatrím k tým, čo majú tieto motivačné veci ako súčasť životného štýlu. Ale určite sa nájde niekto, koho to baví a tak som do výberu vybrala aj jeden motivačný diár. A s ním, ruka v ruke, fitness diár. Mám tohtoročný a je celkom fajn. Akurát sa mi nepáči, že kadžý mesiac si tam zapisujem skoro to isté 😁.


10. Diáre z Lidla

Výber zakončím diárom z Lidla, ktorý mi po dva roky robil spoločnosť a bol vlastne takou náhradou za Filofax. Aj tu na blogu k nemu nájdete vyrobené rozdeľovače, či diy kalendár ap.., nachádzajú sa v tejto kategórii, vrátane príspevku o jednom z nich. To mi pripomína, že som nikdy nepublikovala tu na blogu nič o čiernej verzii. Diár bol v dvoch farbách, na magnet, či na pútko a ku každému aktuálnemu roku sú vložené aj náplne na ten ďalší. Sviatky sú v ňom slovenské, absentujú však meniny. Do toho prvého som si práve kvôli tomu zakúpila "filo" náplne.


Ak ste kreatívni, taký diár si kľudne vyrobíte aj sami. Stačí na to nejaký pekný poznámkový blok a začnete tvoriť "bullet journal", stiahnete si "free printables" alebo si vytvoríte vlastnú náplň. Ja som sa o jeden taký pokúsila, zabralo to veľa času a keď už bolo treba, ešte nebol hotový.  Ale tak myslím, že je z čoho vyberať, len sa stačí rozhodnúť.  A ja mám tú zbierku celkom slušnú. Ešteže nebývam v Amerike, kde je tá ponuka veľmi, ale veľmi bohatá.

Pekný večer!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.