Stredoveké dni v Hlohovci (28.-29.6.2014): 1/2

08 júla



Konečne sa mi podarilo dať dokopy fotky (čas je sviňa, je ho málo alebo letí) a video z podujatia, ktoré sa konalo (pred)minulý víkend v Hlohovci. Keďže dnes na Myjave prší, tak rýchlo ťukám tento príspevok a jeho pokračovanie. Rozdelila som ho na dve časti, aj keď obe publikujem zároveň. Nejako som silou mocou chcela mať komplet príspevok a nie zopár fotiek a odkaz na galériu. Ale ja verím, že kto bude mať záujem, si to pozrie aj takto.


Do Hlohovca sa 28.6.2014 vrátil na chvíľku stredovek s niekoľkými medzníkmi z histórie Hlohovca. Keď sme išli na stanicu a na jednej kaviarni sme si všimli plagát, hneď nám bolo jasné, že sem pôjdeme a radšej som to zapísala do kalendára, aby sme nezabudli. To viete, v Hlohovci sa niečo deje a nie je to jarmok alebo Deň kvetov a je to niečo nové. Záver k podujatiu bude v druhej časti.

Zobrali sme to rovno od sprievodu cez námestie. Trochu oneskorene, ale nakoniec predsa len prišli a tak som po nich rovno vyštartovala, nech nemám autá v zábere. Verejné WC som síce obísť nedokázala, ale kašľať na to, to už som utekala k hotelu Jeleň, aby som zachytila salvu  skupiny Cassanova, ktorá sa trošku nepodarila. Potom sprievod pokračoval do Panskej záhrady a ja som sa ako Sebastian Vettel na okruhu v Catalunyi z takmer posledného miesta v sprievode začala drať dopredu až som sa nakoniec dostala pred Templárov a tam som zostala, kým som sa pri amfiku neodpojila. Prišiel nástup na trávnaté javisko, predstavenie skupín a salva, ktorá opäť trošku zlyhala :-). Zahajovací výstrel z dela sa mi odfotiť nepodarilo, prekážka v zábere, ďalší výstrel z dela vyzerá, ako keby ma zasiahlo (video tu) a do tretice nie je síce dobre vidno delo, ale aspoň nevyzerám, že ma zostrelilo :-D. Všade to rozvoniavalo, dolky sa piekli, pivečko sa čapovalo, ak uvidíte na fotkách bledšie zvláštne fľaky v pozadí, to je dym z kotlíkov :-) Atrakcie pre najmenších,všadeprítomné maľovanie na tvár, člnkovanie, ktoré sme nestihli, stredoveká hudba z reproduktorov, stánky a tábory účinkujúcich, možnosť dať si načapovať do "stredovekej" čaše. Nie, nedali sme si vrátiť zálohu, času sme si chceli zobrať domov. Dolky boli výborné, slečna recept prezradiť nechcela, ale ja sa k nemu dopátram :-D A fakt oceňujem, že miesto stredovekého menu v podaní napr. pečenej veveričky sme si mohli dať radšej pečenú klobásu :o),aj keď stehienkam z tábora lukostrelcov by som sa tiež nebránila :).

zdroj


















Prvé predstavenie bolo Hlohovec ako hrad Solgagyor v podaní Hectora a Templárov z hradu Bagras. Potom sme si odbehli na Zámocký okruh (druhá časť príspevku) a vrátili sme sa na predstavenie Hlohovec v husitskom ohrození v podaní Hectora. No, občas pri nich bolo v ohrození aj publikum a komparz :-D









































































































Keď sme išli domov, tak ešte z autobusu som odfotila zámok,z mesta totiž na neho nie je dobrý výhľad, tak som si to nechala na záver :-) Sobota za nami, to som ešte nevedela, že sa v nedeľu vrátim. Aspoň som dofotila to, čo som nevidela v sobotu.

ČASŤ 2 + video

Pekný deň!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.