Gombíkové záložky

05 februára


Kedysi dávno pradávno (rozumej ako decko a cca pred 20 rokmi) som si vyrobila záložku s obyčajného gombíka a kovovej spinky. Bolo to v čase, keď sa mi o nejakých farebných spinkách ani nesnívalo, o "super-trooper" gombíkoch tiež a o nejakom blogovaní tobôž. Takže som si s plechovice od čierneho čaju, kde mama odkladala gombíky, vybrala ten najkrajší a prišila si ho na spinku.


Písal sa rok 2014 a ja som si doniesla domov diár, ktorý som mala v pláne oblepovať ako stovky šialencov na Youtube, lebo ma to jednoducho baví a je jedno, koľko mám rokov. Záložky sú jeho súčasťou a keďže ho chcem čoskoro ukázať v aktuálnom stave, prichádzajú na rad ako prvé. Ja som tu už jedny mala (tieto) a tie tiež používam, napr. jedno strašidielko bolo súčasťou môjho pracovného denníka minulý rok. S odstupom času priznávam, že tie spinkové nevyzerajú bohvieako a teraz by vyzerali lepšie. No mojím cieľom bolo spraviť si gombíkové. Znova po mnohých rokoch. V našej galantérke bohvieaký výber nemali, kúpila som si tam mašličku a žltú lienku, no narazila som na balíčky milých gombíkov v DaVinci (FavoriteFindings, 3,56 €) a nemohla som ich tam nechať, lebo prvé, čo mi napadlo, že tieto budú na to super. Mám rada veselé a farebné veci, minimalizmus na mňa pôsobí neosobne a chladne.

Flower Power (vľavo) a Garden Critters (vpravo)


Nie je to nič zložité, navliecť niť a prišiť gombík vie snáď hádam každý. O farebné spinky tentokrát núdza nebola. Nebudete mi veriť, mám ich ešte z čias, keď sa v Hlohovci otváral Lidl a ja som v ňom uskutočnila historicky prvý nákup (nečakane kancelárskych potrieb). Takže stačí už len skombinovať spinky s gombíkmi, priložiť ju k očku a začať prišívať. Na začiatok som prevliekla ihlu cez očko a potom medzi dvomi niťkami, aby som urobila slučku a nebála sa, že sa to vyvlečie. Potom už len pevnými stehmi prevliekať cez očko, pričom na jednej strane som išla pod spinkou a na druhej strane nad ňou. Takže pod - očko - nad; pod - očko - nad a dokola, kým nebol gombík pevne prišitý. Na konci som niť odstrihla, jednu niťku som prevliekla cez očko a urobila uzlík. Ono sa to síce trošičku hýbe, ale nie je to nič, čo by vadilo.



Sady obsahovali veci, ktoré mám rada, už len sovy chýbali. V sobotu by som snáď mohla pozrieť, aké tam ešte majú, lebo už mám v hlave ďalší gombíkový nápad :-).


A teraz ich využitie. Nižšie ich uvidíte ako napr. súčasť diára, jeho aktuálnu včielkovú, či kvietok v starom diári, kde si značím, čo chcem vyšiť a koľko mi to trvalo a nezabúdam ani na rozčítanú knihu (aj keď momentálne čítam dve).









UPDATE: 9.2.2015
V sobotu som si kúpila ďalšie dva balíčky gombíčkov a ešte som si dorobila zopár záložiek. Takých trochu slávnostnejších :-)

Lace Inspirations (vľavo) a Just Daises (vpravo)





Pekný večer!


Mohlo by sa páčiť

5 comments

  1. To je vážně šikovná věcička ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, vďaka :-) Ja som z nich natešená ako decko :-D

      Odstrániť
  2. To je také rozkošné, fakt si také musím urobiť! :) Vyhrabem staré gombíky z detstva, ktore som zbierala ako malá, aspoň pre ne mám konečne využitie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem sa tešiť na tvoje :-))) Keď ich nedáš na Instagram,dúfam, že mi ich aspoň pošleš :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.