DIY vonné vosky

09 júna


Tiež vás hnevá, keď sviečka nevyhorí celá, ale zostáva po okraji ešte kopec parafínu? Raz som sa priebežne pokúsila zoškrabovať to počas horenia, ale ako sa asi dalo predpokladať, akurát som si potopila celý knôt. Potom som jedného dňa potrebovala pohár z jednej sviečky, ktorý bolo samozrejme treba očistiť a skrsol mi v hlave nápad. A tak som začala odkladať takto (ne)vyhorené sviečky. Osobne striedam tri vône - vanilkovú, čisté prádlo a ikeácku "zmrzlinovú". V podstate aj vo forme voskov, či čajových sviečok. Prečo si teda napríklad tie vosky nevyrobiť, že? Stále je to voňavé a v niektorých zostane toho dosť, takže prečo to vyhadzovať, keď sa to dá "zrecyklovať". V podstate sa dá z toho vyrobiť aj nejaká menšia sviečka, ak vložíte do pohárika nový knôt.


Treba na to formičky na ľad (mala som silikónové a v pohode to zvládli), hrniec na vodný kúpeľ a najlepšie nejakú odmerku, niečo na miešanie a samozrejme v záujme bezpečnosti kuchynskú chňapku. Pohár zo sviečky ponoríme do vody, tak ako sa začne parafín roztápať, začne povolovať aj knôt a dá sa pekne odlepiť. Treba si však dávať pozor, aby ste nezašpinili od jeho zvyškov parafín. Potom už len stačí roztopený parafín preliať do odmerky (alebo preniesť uvoľnené kusy do odmerky a dokončiť topenie tam) a následne do pripravených formičiek. Kým tuhli, mala som inú prácu, takže som ich vylúpla z formičiek asi po dvoch hodinách. Z jednej sviečky mi vyšla formička a pol.



Vznikli takéto pekné voňavé (nezdravé) koláčiky, ktoré môžu poslúžiť aj ako darček. Keďže to nie sú originál vonné vosky, skladujem ich pre istotu poukladané vedľa seba v krabičke a oddelené ich mám kuchynskou utierkou. A chvíľu si nemusím vonné vosky kupovať :-). Poháre som po skončení poumývala a odložila, pretože či už ozdobené (príklad tu) alebo nie, môžu slúžiť ako svietniky. A presne to mám v tej ozdobenej verzii s nimi v pláne.




Pekný deň!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.